PolarCool AB (publ) tecknar avtal med Västerås IK i HockeyAllsvenskan

PolarCool har tecknat avtal om ett (1) PolarCap® System med Västerås IK. Hockeyklubben kommer bruka PolarCap® System under resterande del av nuvarande säsong. Västerås IK blir därmed referenslag i HockeyAllsvenskan och samarbetet beräknas vara startskottet för en bredare etablering i Sveriges näst högsta liga.

Västerås IK:s sportchef Patrik Zetterberg kommenterar;

-          Vi i Västerås IK ser allvarligt på problemen med hjärnskakningar och för oss är det viktigt att ta hand om våra spelare, inte minst genom att aktivt engagera oss och arbeta tillsammans för att höja spelarnas säkerhet.

PolarCools Erik Andersson kommenterar;

-          Att vi nu erhållit vårt första avtal i HockeyAllsvenskan är goda nyheter för oss och visar att vårt etableringsarbete i Sveriges nästa högsta hockeyserie nu börjar ge resultat. Västerås IK som klubb har sedan första kontakt uppvisat ett engagemang i denna för hockeyn viktiga fråga, och vill med detta gå i bräschen vad gäller att aktivt jobba för sina spelares säkerhet. Vårt arbete med att säkerställa bästa möjliga arbetsmiljö för idrottare fortsätter och jag är övertygad om att fler nu kommer följa efter.

Iman Ziai - CFO
E-mail: iman.ziai@polarcool.se