PostNord Strålfors och Unifiedpost är i pågående förhandlingar angående ett möjligt förvärv av 21grams

PostNord Strålfors, marknadsledande aktör inom Customer Communication Management och Unifiedpost (Euronext Brussels: UPG) en ledande leverantör av integrerade affärskommunikationslösningar, förhandlar om ett potentiellt förvärv av 21grams.

PostNord Strålfors utvärderar kontinuerligt potentiella förvärv av företag som kan stärka vårt erbjudande och position är en del av vårt strategiska arbete, och för närvarande befinner vi oss i långtgående och exklusiva förhandlingar om att förvärva 21grams från Unifiedpost.

Tills förhandlingarna är avslutade kan vi inte ge någon ytterligare information. Om förhandlingarna resulterar i ett avtal om förvärv kommer affären vara föremål för regulatoriskt godkännande.

Mediakontakt

Rebecka Mathers, Nordic Communication Manager, media@stralfors.com, +46 8-508 830 00

Om PostNord Strålfors:

PostNord Strålfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter att skapa starkare och mer personliga kundrelationer. Med vår digitala plattform tillhandahåller vi sömlös kommunikation, oavsett vilka kanaler mottagaren föredrar. PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen – ledande leverantör av kommunikations- och logistiktjänster i Norden. PostNord Strålfors verkar i Sverige, Danmark, Norge och Finland där våra cirka 700 medarbetare skapade en omsättning på 2,2 miljarder SEK (2023). Mer information finns på stralfors.se