PostNord TPL utökar och förlänger avtalet med Bauhaus

Report this content

PostNord TPL har förlängt och utökat sitt samarbete med Bauhaus, en av norra Europas ledande aktörer inom bygg- och trädgårdsbranschen.

Sedan 2007 har PostNord TPL varit Bauhaus logistikpartner med uppdraget att utveckla supply chain-lösningen och lagerhanteringen med att förse varuhusen med artiklar och proaktivt arbeta med att effektivisera fyllnadsgraden. PostNord TPL ansvarar även för transporterna som, med ett särskilt fokus på att hitta hållbara och effektiva lösningar, uppfyller både Bauhaus och TPLs höga hållbarhetskrav.

Som Bauhaus logistikpartner är vi dedikerade till att erbjuda komplexa logistiklösningar som effektivt stödjer deras omfattande verksamhet. Det utökade avtalet markerar en fortsatt tillväxt för vårt partnerskap och bekräftar vårt åtagande att leverera högkvalitativa logistiklösningar och tjänster som bidrar till Bauhaus fortsatta framgång, säger Daniel Eriksson, regionchef PostNord TPL, Region Öst.

Avtalet är det historiskt största som TPL och Bauhaus har ingått. Det sträcker sig över 5 år och innebär att Bauhaus kommer att integrera sin webb- och varuhusverksamhet till en helhetslösning, där all logistik hanteras från ett och samma ställe.

PostNord TPL har varit en viktig strategisk partner i arbetet att skapa ännu effektivare processer och kostnadseffektiva lösningar. Uppdraget återspeglar både PostNord TPLs förmåga att anpassa sig till förändrade behov och Bauhaus strävan efter effektivitet och hållbarhet i sin verksamhet säger Anders Sundström, Logistics Manager Bauhaus.

För ytterligare information kontakta: Daniel Eriksson, tel: 076-1454363, e-post: daniel.eriksson@tpl.postnord.com

PostNord TPL AB, ingår i PostNord-koncernen och är den ledande tredjepartslogistikoperatören i Sverige och Norden. Bolaget erbjuder innovativa och kostnadseffektiva logistiklösningar som driver framtidenslogistik och medverkar tillhållbara lösningar. PostNord TPL förfogar över en lageryta på drygt 700 000 kvadratmeter och sysselsätter cirka 3000 personer.