225W vid konvektionskylning från 3x5” medicinskt klass BF kraftaggregat

Powerbox, ett av Europas största strömförsörjningsföretag och sedan mer än tre decennier en ledare i utvecklingen av medicinska kraftaggregat, introducerar Medline 225 serien AC/DC open frame kraftaggregat för in-design i medicinska klass BF applikationer.

Den nya omvandlaren, OFM225, med 3 x 5” monteringsmönster och 1,5” höjd levererar vid egenkonvektion och 40ºC omgivningstemperatur en kontinuerlig effekt på 225W, eller 325W vid 12 CFM forcerad kylning. Flera enheter kan parallelkopplas och delar då lasten. Omvandlaren är främst avsedd för klass BF medicinska applikationer och har en läckström på

Med Powerbox enstegs omvandlartopologi, där effektfaktorkorrigering, isolation, och reglering är kombinerade i ett omvandlarsteg, stannar antalet komponenter under 120. Det bidrar till en verkningsgrad på 93%, tomgångsförbrukning på500,000 timmar. Överspänningsskydd tillsammans med överström- och kortslutningsskydd med auto-recovery bidrar till hög driftsäkerhet. En annan viktig funktion bakom en lång och problemfri drifttid är ett intelligent övertemperaturskydd som reglerar ner uteffekten vid övertemperatur. Utöver ökad livslängd ger det också ökad tålighet mot kortvariga överbelastningar och minskad risk för driftstopp orsakat av övertemperatur.

Med ett nominellt inspänningsområde på 100-240VAC 50/60Hz och utspänning 12, 15, eller 24VDC (12 och 15VDC introduceras senare i år) är den nya omvandlarserien ett givet passande val för ett stort antal medicinska applikationer världen över.

Medline 225 OFM225 serien uppfyller bl.a. elsäkerhet IEC 60601-1 och 60950-1, EMC IEC60601-1-2, IEC61204-3, och EN55011 Class B, inklusive Nordamerikanska versioner av dessa normer. Den uppfyller också  miljönormerna  RoHS, REACH och WEEE.

Besök www.prbx.com
Kontakta Martin Fredmark, Vice President – Product Management
46 (0)158 703 00

POWERBOX, grundat 1974, är ett av Europas största strömförsörjningsföretag. Med huvudkontor i Sverige och lokal verksamhet i 15 länder på 4 kontinenter arbetar företaget med kunder över hela världen. Med sin djupa kompetens, omfattande erfarenhet och breda produktutbud förenar företaget inom sitt område rollerna som konsult och leverantör. POWERBOX ökar sina kunders konkurrenskraft genom att rekommendera och leverera optimerade strömförsörjningslösningar.

Taggar: