Preem aktiverar motionärerna i Vasaloppet

Under Vasaloppet den 2 mars anordnar Preem som huvudsponsor av Vasaloppet två aktiviteter – Preem Pit Stop och Preem Hill Race – för att stötta motionärerna under det långa loppet.

Preem Pit Stop är en favorit i repris från förra årets Vasalopp och är placerat 74 km in i loppet. På Preems Pit Stop får motionärerna både en in- och utvändig service.

- Vi lanserade Preem Pit Stop på Vasaloppet 2013, och det blev en succé bland löparna. Precis som vid ett riktigt Pit Stop ser Preems funktionärer till att skidlöparen snabbt kommer tillbaka ut på banan med nytt bränsle, mjuka muskler och bättre fäste. Vi bjuder på energidryck, torra mössor, valla och massage för trötta muskler. Vi vill ge löparna en energikick för att orka hela vägen in i mål, säger Maria Green, projektledare för Vasaloppet på Preem.

- I år inför vi även en ny aktivitet för att sporra löparna i den tuffa backen innan Oxberg. Preem Hill Race är ett spurtlopp för motionärerna som är placerat efter 60 km, uppdelat på en dam- respektive herrklass. Vi hoppas att utmaningen ska tillföra lite extra krydda till loppet, fortsätter Maria Green.

Sträckan i Preem Hill Race är uppmätt till 235 meter. Snabbast tid vinner ett presentkort på 10 000 kr från Preem.

Vinnarna av Preem Hill Race presenteras efter loppet på www.preem.se/vasaloppet.

Om Preem och Vasaloppet

Preem är huvudsponsor av Vasaloppet för sjätte året i rad. Vasaloppet delar Preems vision om en hållbar miljö och som ett resultat av detta körs Vasaloppets officiella busstransporter i år på Preems Evolution Diesel. Det är en svensk diesel som innehåller tallolja, en förnybar råvara som är en restprodukt från den svenska skogen.

För mer information:

Maria Green, Preems projektledare för Vasaloppet, tel: 010-450 13 09, epost: maria.green@preem.se

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa. Preems verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Preem förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Preem har ett rikstäckande servicenät med närmare 600 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 200 anställda varav 900 arbetar vid raffinaderierna.Tillsammans med personal hos återförsäljare och partners är vi över 3 000 medarbetare som möter kunderna under Preems varumärke. För helåret 2012 var Preems omsättning 115 miljarder SEK. Läs mer på www.preem.se

- Vi lanserade Preem Pit Stop på Vasaloppet 2013, och det blev en succé bland löparna. Precis som vid ett riktigt Pit Stop ser Preems funktionärer till att skidlöparen snabbt kommer tillbaka ut på banan med nytt bränsle, mjuka muskler och bättre fäste. Vi bjuder på energidryck, torra mössor, valla och massage för trötta muskler. Vi vill ge löparna en energikick för att orka hela vägen in i mål.
Maria Green, projektledare Vasaloppet, Preem