Preem först med korvar fria från onödiga tillsatser

Tillsammans med leverantören Lindvalls uppgraderar Preem sitt korvsortiment. Som första aktör utmed vägarna lanseras nu korvar som är fria från konserveringsmedel och socker.

I dag efterfrågar många svenskar produkter av högre kvalitet och konsumenter uppvisar ett allt större intresse för vad de äter.

- Vi vet att konsumenter vill ha mat som består av riktiga råvaror utan onödiga tillsatser, därför är vi stolta över att kunna vara först med denna nyhet utmed vägarna. Nu kan vi erbjuda minst lika god korv som tidigare, men utan socker och konserveringsmedel, säger Martin Severin, Kategoriansvarig Freshfood på Preem.

Det innebär att storsäljare som Kabanoss, Kycklingkorv, Ost & bacon, Säsongens korv, Baconlindad korv, Grillkorv och Wienerkorv har nytt recept och är fria från konserveringsmedel och socker. Samtidigt lanseras en helt ny korv – Hot jalapeno.

Preem kommer även fortsatt ha vegansk och vegetarisk korv i det ordinarie sortimentet. Alla korvar hos Preem är glutenfria och glutenfria bröd finns som tillval på våra stationer.

Mer information finns att läsa på: https://www.preem.se/godkorv

Preems pressjour
press@preem.se

PREEM är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Senast år 2030 ska Preem producera 5 miljoner kubikmeter förnybara drivmedel, och senast 2035 ska vi vara klimatneutrala i hela värdekedjan. Preems raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer drivmedel, eldnings- och smörjolja samt andra produkter till företag och privatpersoner. Vi har ett rikstäckande servicenät med drygt 520 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav cirka 1 100 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2020 var Preems omsättning 68,2 miljarder SEK.