Såifa Rewards utsett till Sveriges bästa lojalitetsprogram

Preems kundprogram Såifa Rewards har vunnit guld i kategorin Kundlojalitet på den årliga Guldnyckelgalan som arrangeras av branschföreningen Swedma den 22 mars.

Programmets skapare och Preemmedarbetaren Robert Lilja fick tillsammans med DR-byrån Customer Clinic ta emot priset den 22 mars inför cirka 400 personer på en gala på Stockholm Waterfront, Stockholm. Juryn var imponerad av programmets finurliga utformning, att medlemmarna i programmet tankar mer än övriga kundgrupper samt att i princip ingen medlem hoppat av.

Tävlingen Guldnyckeln belönar strategi och idé, kreativitet, resultat och helhetsintryck för framgångsrik direkt- och datadriven marknadsföring.

Preems presstelefon, 070-450 10 01
Robert Lilja, ansvarig Kort och lojalitet Preem, 070 588 78 24
Niclas Brantingson, presschef Preem, 070-362 03 99, niclas.brantingson@preem.se

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige och Norge. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2016 var Preems omsättning 56 miljarder SEK.

Snabbfakta