Managementkonsulterna Preera och Vergenta går ihop

Report this content

Managementkonsultföretagen Vergenta och Preera, baserade i Stockholm respektive Göteborg, har den 1 september gått samman i en gemensam organisation och Preera blir därmed en del i Vergenta.

Daniel Nilsson, vd Vergenta, och Maria Wikman, tf vd Preera.

Vergenta och Preera har under drygt ett års tid haft en positiv samverkan och fördjupar nu detta samarbete. Gemensamt kommer vi kunna stötta våra kunder i fler typer av uppdrag genom kompletterande konsultkompetenser och förmågor. Den nya organisationen får även en större geografisk täckning. Båda bolagen har erfarenhet av att stötta ledare att genomföra förändringar och hantera utmaningar i komplexa sammanhang, i såväl näringslivet som i kommunal och statlig sektor.

– Vi delar synen på att med mod och engagemang genomföra uppdrag nära kunden. Vi ser också att sättet vi arbetar på skiljer sig från mängden, Maria Wikman, tf vd Preera.

– Tillsammans kan vi nu göra ännu större skillnad – med kvalitet, med genuin närvaro och med kundens utmaningar i första rummet, Daniel Nilsson, vd Vergenta.

För mer information:
Daniel Nilsson, vd Vergenta, tel 076 - 104 84 81, e-post daniel.nilsson@vergenta.com
Maria Wikman, tf vd Preera, tel 070 - 843 90 58, e-post maria.wikman@preera.se

Preera och Vergenta erbjuder konsulttjänster inom ledarskaps- och verksamhetsutveckling till kommuner, organisationer och företag i Sverige. Företaget har 40 medarbetare i Stockholm och Göteborg. www.preera.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Tillsammans kan vi nu göra ännu större skillnad – med kvalitet, med genuin närvaro och med kundens utmaningar i första rummet.
Daniel Nilsson, vd Vergenta