Ny vd på Preopening

Report this content

Nu går Maja Ivarsson från operativ chef till vd för konsultbolaget Preopening. Företaget är ledande i landet inom utvecklingen av restaurang- och hotellprojekt. Grundaren och tidigare vd:n Andreas Moene fortsätter sitt arbete med Preopenings internationella expansion.

VD Preopening

Maja Ivarsson började som operativ chef på Preopening i januari 2019 efter att ha varit gruppchef, kontorschef och slutligen vd på arkitektbyrån Okidoki i en expansionsfas. I oktober tar hon klivet till vd för Preopening.– Vi är mitt uppe i en fantastisk resa med fler projekt än någonsin då flertalet företag utnyttjar krisen för att satsa eller ställa om. I mitt arbete ser jag fram emot att fortsätta utveckla hotell- och restaurangbranschen för att skapa ännu bättre verksamheter med högre lönsamhet, säger Maja Ivarsson, ny vd på Preopening.

Andreas Moene grundade Preopening 2012 och har varit vd för bolaget sedan dess. Nu fortsätter han arbetet som senior rådgivare samt huvudansvarig för den internationella expansion som Preopening och systerföretaget Qvanti påbörjat.

– Maja Ivarsson har gjort ett strålande jobb som operativ chef och hennes nya roll är ett naturligt steg för vår fortsatta tillväxt. Nu kan jag arbeta ännu hårdare utanför trygghetszonen för att expandera på nya marknader tillsammans med våra kunder, säger Andreas Moene tidigare vd och grundare av Preopening.

Maja Ivarsson tar rodret i oktober med ansvar för kontoren i Stockholm och Göteborg. Bland Preopenings aktuella projekt finns exempelvis Kirunas stadsomvandling, Liseberg Jubileumsprojekt samt hotellet Ellery Beach på Lidingö i Stockholm.

För mer information kontakta:
Andreas Moene, grundare av Preopening
Mail: moene@preopening.se

Maja Ivarsson, vd för Preopening
Mail: ivarsson@preopening.se

Om PreOpening
PreOpening är ett oberoende konsultbolag med uppdrag inom hotell-, restaurang- och mötesindustrin. Företaget säkerställer fastighetsägarens investering genom en lönsam operatör och ett framgångsrikt koncept. Tjänsterna består av koncept- och affärsutveckling, projektledning och projektering. Preopening har 22 anställda i Göteborg och Stockholm och arbetar över hela Skandinavien.

www.preopening.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

– Vi är mitt uppe i en fantastisk resa med fler projekt än någonsin då flertalet företag utnyttjar krisen för att satsa eller ställa om. I mitt arbete ser jag fram emot att fortsätta utveckla hotell- och restaurangbranschen för att skapa ännu bättre verksamheter med högre lönsamhet.
Maja Ivarsson, ny vd på Preopening
– Maja Ivarsson har gjort ett strålande jobb som operativ chef och hennes nya roll är ett naturligt steg för vår fortsatta tillväxt. Nu kan jag arbeta ännu hårdare utanför trygghetszonen för att expandera på nya marknader tillsammans med våra kunder.
Andreas Moene, tidigare vd och grundare av Preopening