Preopening expanderar i Stockholm och Göteborg

Konsultföretaget Preopening är ledande i Sverige inom projektledning för om- och nybyggnation av hotell och restaurang. Nu rekryteras flera medarbetare med Ulrika Burman som ny kontorschef i Göteborg.

Ulrika Burman

Preopening fortsätter att expandera trots utmaningarna i hotell- och restaurangbranschen. Nu förstärks teamet med Ulrika Burman som blir ny kontorschef och projektledare för verksamheten i Göteborg. Hon kommer senast från rollen som studiochef på Semrén & Månsson Arkitekter och har en lång erfarenhet inom inredning, inköp och projektledning.

– Under åren har jag byggt upp en stor kunskap för affären och driften av hotell utifrån både arkitekternas, operatörernas och fastighetsägarnas perspektiv, säger Ulrika Burman, kontorschef på Preopening. Genom min nya tjänst får jag möjlighet att driva kundprojekt samt arbeta med organisationen och utvecklingen av företaget.

Rekryteringen av Ulrika Burman är en del av Preopenings fortsatta positiva utveckling som även innebär en flytt till större lokaler på Västra Hamngatan i centrala Göteborg.

– Ulrika är både en viktig pusselbit för vår långsiktiga resa och kommande expansion, säger Maja Ivarsson som är vd på Preopening. Rekryteringen ger oss ett strategiskt tillskott till företagets ledning samtidigt som vi får en erfaren projektledare och organisatör för den löpande verksamheten.

Preopning i Göteborg har även rekryterat Niclas Lilja som byggprojektledare. Niclas var tidigare District Food and Beverage Manager West på Scandic Hotels och beställare av Preopenings tjänster under flera år.

Kontoret i Stockholm har också fått en förstärkning genom Gaio Bizzo som tidigare arbetat som ansvarig storköksprojektör för Storköksbyrån. Gaio har även en lång internationell erfarenhet som projektledare inom hotell och restaurang för Thomas Klein International i Dubai.

Maja Ivarsson, vd för Preopening
Mail: ivarsson@preopening.se

Ulrika Burman, kontorschef Göteborg för Preopening
Mobil: 0703 480 484
Mail: burman@preopening.se

PreOpening är ett oberoende konsultbolag med uppdrag inom hotell-, restaurang- och mötesindustrin. Företaget säkerställer fastighetsägarens investering genom en lönsam operatör och ett framgångsrikt koncept. Tjänsterna består av koncept- och affärsutveckling, projektledning och projektering. PreOpening har 22 anställda i Göteborg och Stockholm och arbetar över hela Skandinavien.

Snabbfakta

– Under åren har jag byggt upp en stor kunskap för affären och driften av hotell utifrån både arkitekternas, operatörernas och fastighetsägarnas perspektiv. Genom min nya tjänst får jag möjlighet att driva kundprojekt samt arbeta med organisationen och utvecklingen av företaget.
Ulrika Burman, kontorschef på Preopening
– Ulrika är både en viktig pusselbit för vår långsiktiga resa och kommande expansion. Rekryteringen ger oss ett strategiskt tillskott till företagets ledning samtidigt som vi får en erfaren projektledare och organisatör för den löpande verksamheten.
Maja Ivarsson, vd på Preopening