Prisma Properties tecknar långt hyresavtal med Dollarstore i Växjö

Report this content

Prisma Properties (publ) har den 27 september tecknat ett 10-årigt hyresavtal med Dollarstore i Växjö. Avtalet omfattar en butikslokal på 3 890 kvadratmeter, där Dollarstore tar över efter den tidigare hyresgästen XXL.

Dollarstore kommer att flytta från sin nuvarande butik i Växjö till Prisma Properties fastighet i handelsområdet Samarkand. Den nya butiken planeras att öppna i mars 2025.

“Dollarstore har länge varit en viktig partner för oss, och genom denna uthyrning stärker vi vår handelsplats ytterligare med en stark lågprisaktör. Att Dollarstore tar över hela ytan omedelbart efter XXL visar på handelsplatsens attraktivitet. Uthyrningen bidrar även till att vi behåller en hög uthyrningsgrad och lång genomsnittlig återstående kontraktstid,” säger Thomas Hansen, CDO Sverige, Prisma Properties.

“Vi är mycket nöjda med vårt samarbete med Prisma Properties och glada över att tillsammans öppna ännu en butik. Den nya lokalen i Växjö ger oss en fantastisk möjlighet att nå fler kunder, erbjuda ett bredare sortiment och skapa en ännu bättre kundupplevelse," säger Fredrik Holmström, etableringschef på Dollarstore.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Thomas Hansen, CDO Sverige

thomas.hansen@prismaproperties.se

+46 76-861 91 66

Prisma Properties är en ledande fastighetsutvecklare med ett bestånd uppgående till över 100 fastigheter. Prisma Properties är verksamt i Norden med tyngdpunkt på Sverige och Danmark och har ambitioner att växa i övriga nordiska länder. Prisma Properties är noterade på Nasdaq Stockholm, med fastighetsinvesteringsbolaget Alma Property Partners som huvudägare.