Profi Fastigheter hyr ut 1 800 kvm i InfraCity/Bredden

Report this content

Profi Fastigheter har tecknat hyresavtal med Poolkungen och GPB Golvproffsbutiken om totalt 1 800 kvm butiksyta. Uthyrningen möjliggörs genom att Profi Fastigheter konverterar lagerytor till butikslokaler i handelsområdet väster om E4.

Poolkungen och GPB Golvproffsbutiken, som båda ägs av Beijerinvest, hyr 972 resp. 829 kvm med tillträde under kvartal 2, 2017. Etableringarna innebär att branschklustren för hem och bygg stärks ytterligare, sedan tidigare finns bl.a. Nordicpool, Hydropool, Kakeldax och Bauhaus i området.

För Poolkungen, som är Sveriges ledande pool- och spabadsföretag, innebär etableringen företagets 12:e butik i Sverige. GPB Golvproffsbutiken är en renodlad yrkesbutik för golvhantverkare och etableringen i InfraCity blir bolagets andra.

Thomas Sipos, VD Profi Fastigheter:

”Vi ser en kraftig efterfrågan av butikslokaler i InfraCity/Bredden i allmänhet och i de branscher där vi har starka klusterkonstellationer i synnerhet. Att identifiera nya möjligheter och, som i det här fallet, konvertera lagerytor till butikslokaler är ett bra exempel på hur vi utvecklar en fastighet. Tillsammans med tidigare uthyrningar har vi det senaste året hyrt ut mer än 15 000 kvm handel i Bredden/InfraCity.”

För mer information, kontakta:

Thomas Sipos, VD
thomas.sipos@profi.se
46 (0)709 806 606

Thomas Jonasson, Marknadschef
thomas.jonasson@profi.se
46 (0)702 938 846

Om Profi Fastigheter: Profi Fastigheter är en aktiv förvaltare och utvecklare av kommersiella fastigheter i Stockholmsregionen. Vårt bestånd omfattar ett 25-tal fastigheter i sexton områden med en total yta på ca 500 000 kvm samt närmare 300 000 kvm under utveckling. Vi verkar för en positiv utveckling av de områden där vi engagerar oss. Det innebär samarbete och nära dialog med hyresgäster, kommuner, bostadsutvecklare och andra aktörer som är engagerade i samhällsutvecklingen. Läs mer på www.profi.se

Taggar:

Citat

Vi ser en kraftig efterfrågan av butikslokaler i InfraCity/Bredden i allmänhet och i de branscher där vi har starka klusterkonstellationer i synnerhet. Att identifiera nya möjligheter och, som i det här fallet, konvertera lagerytor till butikslokaler är ett bra exempel på hur vi utvecklar en fastighet. Tillsammans med tidigare uthyrningar har vi det senaste året hyrt ut mer än 15000 kvm handel i Bredden/InfraCity
Thomas Sipos, VD Profi Fastigheter