Profi Fastigheter hyr ut 3 400 kvm till SC Motors i InfraCity

Report this content

SC Motors AB, moderbolaget för generalagenterna Hyundai, Mitsubishi Motors, Citroën och DS hyr drygt 3 400 kvm, varav 2 500 kvm kontorsyta, i InfraCity för samlokalisering av sina svenska huvudkontor. Hyresavtalet löper över 5 år med tillträde 1/6-2016.

SC Motors AB samlokaliserar de svenska huvudkontorens verksamhet för Hyundai, Mitsubishi Motors, Citroën och DS genom att etablera 3 400 kvm toppmoderna och aktivitetsbaserade kontorslokaler samt verkstadsyta i Infra Business Center. Etableringen innebär att ytterligare 150 arbetsplatser tillförs i InfraCity och Upplands Väsby kommun.

Det är glädjande att de svenska huvudkontorsverksamheterna för Hyundai, Mitsubishi, Citroën och DS väljer InfraCity som plats för sin gemensamma etablering. Det är tydligt att läget i Bredden är intressant för internationella företag som bland annat ser tillgänglighet och närheten till Stockholm City och Arlanda som viktiga faktorer, säger Thomas Sipos, VD Profi Fastigheter.

Vi är mycket nöjda med att flytta in i nya och moderna kontorsmiljöer i InfraCity. Vi får nu tillfälle att samla all personal på ett ställe och arbeta aktivitetsbaserat, vilket i sin tur ska leda till en trivsammare arbetsplats och effektivare samt mer innovativt arbete på alla nivåer i företagen. Närheten till infrastruktur i närområdet och den geografiska placeringen mellan city och Arlanda var andra viktiga beslutskriterier, säger Christian Norberg, vVD SC Motors.

InfraCity är beläget vid Bredden utmed E4:an mellan Stockholm och Arlanda, och omfattar närmare 200 000 kvm kontor och handel. Profi Fastigheter förvärvade InfraCity i mars 2013.

För ytterligare information, kontakta:

Thomas Sipos, VD
thomas.sipos@profi.se
46 (0)709 806 606

Erik Löfberg, affärsområdeschef InfraCity
erik.lofberg@profi.se
46 (0)725 418 557

Om Profi Fastigheter:
Profi Fastigheter är ett oberoende fastighetsbolag med fokus på Storstockholm. Fastighetsbeståndet omfattar cirka 400 000 kvm kommersiella lokaler. Profi Fastigheter har drygt 30 engagerade medarbetare med bred kompetens. Bolaget är en aktiv ägare som förvaltar, förädlar och utvecklar fastigheter i egen regi. Profi Fastigheter bygger långsiktiga relationer med hyresgäster, investerare och samhället i stort. Bolaget är en s.k. AIF-förvaltare och står under Finansinspektionens tillsyn. Läs mer på www.profi.se

Taggar: