Pulsen Group utser Stefan Johnston till ny CFO

Report this content

Pulsen Group är glada att meddela utnämningen av Stefan Johnston till koncernens nya Chief Financial Officer (CFO), för att ytterligare förstärka den finansiella styrningen och främja entreprenörskapet. Stefan Johnston, med en gedigen erfarenhet från liknande befattningar både nationellt och internationellt, tillträder i januari 2024.

”Stefan Johnston har en imponerande bakgrund och bevisad skicklighet inom finansområdet. Hans breda erfarenhet och starka affärsfokus kommer att vara en värdefull tillgång i Pulsen Groups fortsatta ambition att utveckla företag, människor och världen”, säger Jonus Bartholdson, VD för Pulsen Group.

Stefan Johnston kommer senast från rollen som CFO för Nexer Group, tidigare Sigma IT Group. Han har även tidigare internationella erfarenheter bland annat som CFO för Vinci Energies Nordic och som global CFO för Champion Photochemistry.

”Jag har hört mycket gott om Pulsen Group, både som leverantör till koncernen och från andra håll. Långsiktigheten som ett familjeägande innebär kombinerat med de höga ambitionerna Pulsen Group har och koncernens starka företagskultur ger mycket goda förutsättningar framåt. Jag ser mycket fram mot att få lära känna verksamheterna och bidra till att utveckla de finansiella modellerna för att skapa ytterligare tillväxt och stärka entreprenörskapet”, säger Stefan Johnston.

Pulsen Group är en familjeägd koncern med huvudkontor i Borås och verksamheter i flera branscher. Flera återfinns inom IT-sektorn, men här märks även hustillverkning, kundservice, fiskekläder, restaurangkoncept och fastigheter. Koncernen omsätter idag 4 miljarder SEK och har 2000 medarbetare.

Stefan Johnston tillträder tjänsten under januari 2024. Han efterträder nuvarande CFO Joakim Wahlberg, som är kvar i rollen under innevarande år.

Bjarne Darwall
Chief Communications Officer
bjarne.darwall@pulsen.se

Om Pulsen Group

Pulsen Group är en familjeägd bolagskoncern. Vi utvecklar företag baserat på insikterna från snart 60 år av eget, framgångsrikt entreprenörskap. Flera av våra bolag jobbar med IT, några är verksamma i helt andra branscher. Men likheterna är desto fler. Tillsammans förenas vi i vår gemensamma syn på företagande, ledarskap och individuell utveckling. För att utveckla såväl företag, människor och världen fokuserar vi på att ge människor nycklarna till att lyckas själva. Genom att utvecklas som individ, medarbetare och ledare skapas också förutsättningarna för en hållbar affärsutveckling, som dessutom kan göra världen lite bättre.