• Puzzel AB/

Ny profil och logotyp speglar Intelecoms fokus på flexibla molnbaserade kundnära lösningar

Intelecom Sweden AB, en ledande leverantör av molnbaserade kontaktcenter har presenterat en ny profil och logotyp som speglar bolagets fokus på att tillhandahålla enkla och effektiva kontaktcenterlösningar. Logotypen föreställer en brevduva som utgör en symbol för meddelandespridning och trygga leveranser. För vad kan passa bättre för en av Europas ledande leverantörer av molnbaserade kontaktcenter i en marknad som går alltmer mot molnet med dess flexibilitet och skalbarhet för att hantera kontaktcenter.

Intelecom kommer att införa den nya profilen på allt marknadsföringsmaterial under året och en ny hemsida lanseras inom kort.

Marlene Häggström, marknadsansvarig på Intelecom i Sverige, kommenterar, " Origami, eller konsten att vika papper, ligger till grund för brevduvans utformning och ger en spännande och modern twist till en annars klassisk kommunikationssymbol. Tanken är att den övergripande designen ska sticka ut, men fortfarande avspegla Intelecoms verksamhet och position på marknaden. Det rena och klara formspråket symboliserar enkelheten i Intelecoms erbjudande, samtidigt som de varma pastellfärgerna återspeglar den kundnärhet som kommunikationslösningarna främjar”.

För mer information besök www.intelecom.se eller kontakta:

Marknads- och partneransvarig
E: marlene.haggstrom@intele.com