• Puzzel AB/

Ny webbklient, bättre alarmfunktioner och nya integrationsmöjligheter i molnbaserat kontaktcenter

Intelecom presenterar idag tre väsentliga förbättringar i molnbaserade kontaktcenterlösningen Connect. Bland de nya funktionerna finns en ny webbklient för agenter, en prestationsindikator (KPI) med mätning och larmsignaler i realtid samt förbättrad integration med andra system. Senaste versionen av Connect är både mer tillgänglig och mobil vilket underlättar en proaktiv hantering av kontaktcenter.

Flexibiliteten är en central egenskap för molnbaserade kontaktcenterlösningar och med den utvidgade funktionaliteten i Connect ökar flexibiliteten ytterligare och ger våra kunder möjlighet att kostnadseffektivt möta förändrade marknadsförutsättningar och kundbehov.  Det nya och förbättrade gränssnittet för agenter är till 100 % webbaserat, vilket innebär att användarna enklare kan logga in från olika typer av enheter oberoende av geografisk plats.  Anders Sonefors, försäljningschef hos Intelecom i Sverige förklarar: ”Med Connects nya webbklient kan kontaktcenteragenter, oberoende av var de befinner sig, snabbt komma åt alla funktioner via olika medier, bara de har en PC, Mac eller surfplatta till hands.  Den senaste versionen har kvar sitt välbekanta utseende och känsla samtidigt som flexibiliteten och åtkomsten via mobila enheter ökar.”

En annan nyhet i Connect är alarm kopplade till nyckeltal (KPI) i realtid.  Den nya funktionen erbjuder automatiska meddelanden vid förändringar i nyckeltalen.  Kunderna väljer vilka nyckeltal som är viktigast för dem; det kan vara avtalad servicenivå (SLA) som hotas på grund av låg bemanning, långa samtalstider eller väntetider.  Kontaktcenteransvariga får meddelanden i realtid och dessa skickas som e-post eller sms-/textmeddelanden till berörda mottagare. Detta innebär att tex en kontaktcenteransvarig kan hålla sig uppdaterad om allt som händer och få meddelanden när det krävs snabba åtgärder för att upprätthålla servicenivåer och en överlägsen kundupplevelse.

Connect Control har även fått förbättrade rapport- och statistikfunktioner.  Med fler standardrapporter och förbättrad användbarhet kan administratörer snabbt och enkelt få fram de rätta rapporterna i rätt tid.  Information och data om kontaktcentrets verksamhet är nu tillgänglig på begäran via en separat SQL-databas och data från Connect kan enklare och snabbare exporteras till andra system och databaser allt efter kundens behov.

Intelecom Connect är en komplett, flerkanalig molnbaserad kontaktcenterlösning. Tack vare en funktionsrik, moduluppbyggd lösning får kunderna möjlighet att välja de verktyg som passar just deras verksamhet. Öppna gränssnitt möjliggör integration med tredjepartsapplikationer och genom vår tjänstepaketering kan kunderna uppnå drifts- och kostnadseffektivitet. Som kund betalar du bara för de funktioner som används och slipper investerings- och underhållskostnader.

Anders Sonefors sammanfattar: ”Ett kontaktcenter måste kunna tillgodose både kundernas och agenternas behov för att leverera en överlägsen kundservice.  Att lösa förfrågningar redan vid första kontakten är fortfarande ett viktigt nyckeltal och för att nå dit behöver agenter och ledning förstklassiga verktyg. Versionen som släpps idag speglar vårt engagemang och ambitionen att uppnå en oöverträffad kundupplevelse.”

Connects senaste version är nu tillgänglig för nya och nuvarande kunder.

För mer information besök www.intelecom.se eller kontakta:

Anders Sonefors
Försäljningschef
T: +46 (0) 738 523404
E:
anders.sonefors@intele.com

Marknads- och partneransvarig
E:
marlene.haggstrom@intele.com

För mer information se: www.intelecom.se

Med Connects nya webbklient kan kontaktcenteragenter, oberoende av var de befinner sig, snabbt komma åt alla funktioner via olika medier, bara de har en PC, Mac eller surfplatta till hands. Den senaste versionen har kvar sitt välbekanta utseende och känsla samtidigt som flexibiliteten och åtkomsten via mobila enheter ökar
Anders Sonefors, Försäljningschef Intelecom