Nya kraftfulla taggnings- och mediearkiveringsfunktioner i molnbaserat kontaktcenter

Intelecom svarar på kundefterfrågan med två viktiga förbättringar som ger agenter snabbare och bättre kontroll i kontaktcentermiljön, och släpper ny version av Connect idag.

Intelecom har utvecklat nya kraftfulla taggnings- och mediearkiveringsfunktioner i Connect, företagets flexibla molnbaserade kontaktcenterlösning. De två stora förbättringarna, i kombination med avancerade rapporteringsmöjligheter, ger agenter snabbare och bättre kontroll över sin kontaktcentermiljö. Den senaste versionen av Connect är nu tillgänglig och erbjuder ett ändamålsenligt och effektivt sätt att ta emot och kategorisera kundförfrågningar. Detta sker med hjälp av sofistikerad taggning, vilket underlättar snabbare och mer exakt rapportering och beslutsfattande.

Intelecoms Ärenderegistrering ger användarna möjligheten att märka, eller ”tagga”, alla förfrågningar till specifika ämnen genom ett lättanvänt användargränssnitt, oavsett om dessa förfrågningar inkommer via telefon, e-post, SMS, chatt eller sociala medier. Om en kund har en förfrågan om sin faktura eller betalning med kreditkort kan agenten snabbt tagga förfrågan till en faktura eller betalningskategori och på några få sekunder använda informationen i Intelecoms system för att få fram användbara rapporter. Till exempel kan data i slutet av dagen visa att 80 samtal av 100 handlar om fakturafrågor, vilket gör att chefer snabbt kan upptäcka trender, prioritera frågor och hantera problemområden.

Den andra nya funktionen i den senaste versionen av Connect är Intelecoms Mediaarkiv, som erbjuder ett betydligt snabbare alternativ till hämtning av telefoninspelningar jämfört med den traditionella metoden via en FTP-server. Användarna går helt enkelt in på Connect Control, Intelecoms webbaserade administrationsportal, och söker efter inspelningar efter datum, namn på agent eller olika kötyper. Man kan snabbt fastställa när inspelningen startade, vem som besvarade samtalet och hur länge det varade. Därefter kan man lyssna på samtalet med ett enkelt knapptryck. Intelecom planerar att utöka den befintliga röstfunktionen till andra medier, såsom chat, i en nära framtid.

Anders Sonefors, försäljningschef hos Intelecom i Sverige, förklarar: ”Våra kunder letar efter sofistikerade produktinnovationer som ger dem total kontroll och hjälper dem att skapa ett ändamålsenligt och effektivt kontaktcenter. Den senaste versionen av Connect speglar vårt engagemang att arbeta nära våra användare för att utveckla en lättanvänd teknik som anpassar sig efter utmaningarna i dagens flerkanaliga kommunikationsmiljö. Connect ger kontaktcenter tillgång till skräddarsydd realtidsinformation som höjer produktiviteten och förbättrar kundupplevelsen.”

Connect är molnbaserat, vilket innebär att användarna har tillgång till systemet oavsett var de befinner sig och vilken typ av enhet de använder. Tillgång till exakt information dygnet runt ger en dynamisk översikt över alla kontaktcenteraktiviteter, vilket underlättar ett proaktivt och förbättrat beslutsfattande och ger en överlägsen kundupplevelse. Connect Control, Intelecoms nyligen lanserade administrationsportal, ger arbetsledare avgörande information så att de kan hantera sitt arbete med kundkontakter i realtid. Genom ett lättanvänt gränssnitt kan administratörer snabbt lägga till nya användare, justera rättigheter och skapa skräddarsydda rapporter.

För mer information besök www.intelecom.se eller kontakta:

Anders Sonefors
Försäljningschef