SAS väljer kontaktcenterlösning från Intelecom

SAS har valt Intelecoms molnbaserade kontaktcenterlösning Connect – och skapat ett gemensamt kontaktcenter som stöder markservicen i Sverige, Norge och Danmark. Lösningen har kortat väntetiderna för SAS:s skandinaviska kunder och bidragit till kostnadsbesparingar för företaget.

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, effektiviserar kundservicen i Sverige, Norge och Danmark genom en gemensam och flexibel kontaktcenterlösning. Lösningen heter Connect och kommer från Intelecom, en av Europas ledande leverantörer av molnbaserade kommunikationslösningar för kontaktcenter.

SAS:s verksamhet i Sverige använder Connect sedan flera år tillbaka. Företaget är mycket nöjda med lösning och därför implementeras den nu i övriga Skandinavien och möjliggör en gemensam struktur. Syftet är att kunna fördela de inkommande ärendena mellan länderna – och på så vis ge kunderna tillgång till SAS:s samlade resurser. I de fall då kunderna inte har möjlighet att dröja kvar i telefonen, kan de dock välja att bli återuppringda av en agent istället.

– Vi bestämde oss för att fortsätta investera i Intelecoms Connect – och standardisera lösningen i de tre länderna, säger Jeff Markstedt, Director of IT/Voice Solutions på SAS i Sverige. Våra positiva erfarenheter försäkrar oss om att tekniken är användarvänlig, har rätt funktioner och är kostnadseffektiv på samma gång.

Connect hanterar kundförfrågningar via telefon, e-post och SMS. I SAS:s fall används lösningen exempelvis i samband med att ett bagage anmäls som försenat. Då tilldelas resenären ett telefonnummer som är kopplat till systemet, och får därmed ett unikt spårnings-ID. När bagaget är lokaliserat skickas ett SMS till resenären som meddelar när bagaget kommer att infinna sig på angiven adress.

– Som Skandinaviens ledande flygbolag, har SAS byggt upp ett starkt rykte. Mycket tack vare sin höga kvalitet, säger Anders Sonefors, försäljningschef på Intelecom i Sverige. Intelecoms molnbaserade kontaktcenterlösning Connect är flexibel, och vi är mycket glada över att kunna hjälpa SAS med att leverera snabb och bra service till kunderna – oavsett om de befinner sig i Sverige, Norge eller Danmark.

För mer information besök www.intelecom.se eller kontakta:
Anders Sonefors

T: +46 (0) 738 523 404
E: anders.sonefors@intele.com

E: marlene.haggstrom@intele.com

Om SAS
SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor till destinationer i Europa, USA och Asien. SAS är i medlem i Star Alliance ™ (http://www.staralliance.com/en/) och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1300 resmål till mer än 190 länder världen över.

Intelecom Group AS är en av Europas ledande leverantörer av molnbaserade kommunikationslösningar till kontaktcenter. Företaget startade 1998 i Norge, där koncernen fortfarande har sitt huvudkontor. Idag har Intelecom Group AS över 200 medarbetare, fördelade på kontoren i Norge, Sverige, Danmark och Storbritannien. De totala intäkterna överstiger 50 miljoner GBP.

För mer information se: www.intelecom.se

Vi bestämde oss för att fortsätta investera i Intelecoms Connect – och standardisera lösningen i de tre länderna. Våra positiva erfarenheter försäkrar oss om att tekniken är användarvänlig, har rätt funktioner och är kostnadseffektiv på samma gång.
Jeff Markstedt, Director of IT/Voice Solutions på SAS i Sverige
Anders Sonefors, försäljningschef på Intelecom i Sverige