Andreas Bonnier ny VD för Quartiers Properties

Quartiers Properties AB (publ) ("Quartiers" eller "Bolaget"), har glädjen att meddela att Andreas Bonnier, medgrundare till Quartiers Properties och erfaren inom internationellt företagande, har utsetts till ny verkställande direktör (VD) för Bolaget. Andreas, som har varit en aktiv del av styrelsen sedan 2019 och besitter mångårig erfarenhet från bolagsbyggande i bland annat Sverige, Frankrike och Schweiz, kommer officiellt att påbörja sitt uppdrag den 1 april 2024.

Andreas djupgående kunskap om Quartiers samt hans erfarenhet av att leda och utveckla företag i internationella miljöer har varit avgörande faktorer för styrelsen i utnämningen av Andreas som ansvarig att leda Quartiers genom dess nästa tillväxtfas. Hans bakgrund och expertis är i linje med Bolagets strategiska mål att fortsätta expandera och förädla sitt fastighetsbestånd.

Andreas var en av initiativtagarna och grundarna av Quartiers när de första fastigheterna förvärvades i Spanien 2015. Genom bolag och privat äger Andreas aktier motsvarande 8,7% av utestående röster.

"Att Andreas tar över som VD känns som ett naturligt steg. Hans långa tid inom Bolaget och hans omfattande kännedom om vår verksamhet, kombinerat med hans ägarskap och relevanta erfarenhet, gör honom till det självklara valet för att föra oss framåt," kommenterar Jörgen Cederholm, ordförande i Quartiers.

"I mitt nya uppdrag som VD ser jag med stor entusiasm fram emot att fortsätta utveckla den solida plattform Quartiers redan står på. Jag kommer inte bara att fördjupa vår närvaro och verksamhet på Costa del Sol, utan även aktivt söka efter och utvärdera möjligheter för att växa i nya marknader. Vår ambition är att ta vara på och expandera det vi framgångsrikt har byggt med Boho Club i spetsen till fler geografiska områden, vilket jag ser som en central del i vår strategi " säger Andreas Bonnier.

Vid eventuella frågor vänligen kontakta:

Jörgen Cederholm, ordförande
E-post: jorgen.cederholm@quartiersproperties.se
Hemsida: www.quartiersproperties.com

Quartiers Properties är ett fastighetsutvecklingsbolag i toppskiktet avseende design och kvalitet med verksamhet på den spanska solkusten. Bolaget grundades 2014.

Quartiers Properties äger och driver Boho Club som är en boutiqueresort på Golden Mile i Marbella med restaurang och 40 hotellrum. Projektet är prisbelönt för sin design och arkitektur och både hotellet och restaurangen har sedan lanseringen 2019 etablerat sig som en ledande aktör i Marbella. Besök Boho Clubs hemsida www.bohoclub.com för att boka hotellrum eller ett bord i restaurangen. Restaurangen är öppen varje dag och serverar frukost, lunch och middag.