Kreativt samarbete skapar nytt hotell- och restaurangkoncept på spanska solkusten

Quartiers Properties AB (publ) (”Quartiers Properties” eller ”Bolaget”) samarbetar med den prisbelönta konceptbyrån Stylt Trampoli för att ta fram ett helt nytt och unikt hotell- och restaurangkoncept på Golden Mile i Marbella. Bolaget ser en stor potential i att skapa en lifestyleinspirerad mötesplats i området.

När det svenska fastighetsbolaget Quartiers Properties förvärvade fastigheten Centro Forestal Sueco fanns en tydlig strategi om att förädla de befintliga hotell- och restaurang fastigheterna som representerar cirka hälften av fastigheten med ett helt nytt koncept. Samarbetet med konceptbyrån Stylt Trampoli är en del av denna resa.

I somras fick bolaget tillträde till den 36.000 kvadratmeter stora tomten beläget på den attraktiva gyllene milen mellan Marbella och fritidshamnen Puerto Banús. Samarbetet med Stylt Trampoli inleddes kort därefter och planerna för Centro Forestal Sueco har nu börjat ta form.

Stylt Trampoli är en prisbelönt multidisciplinär byrå som använder storytelling för att skapa unika koncept för upplevelseindustrin, med fokus på hotell, restaurang och turism. Genom att jobba gränsöverskridande med en hel rad kompetenser, bland annat varumärkes- och affärsutveckling, interiör arkitektur, design och kommunikation, skapar Stylt minnesvärda kundupplevelser.

– Stylt Trampoli besitter en stor kompetens när det kommer till att skapa en bra story och unika koncept med en stark kundupplevelse vilket kommer att underlätta för oss i uppstarten av ett nytt lifestylehotell med restauranger på Golden Mile, säger Katri Lind, vd på Quarters Properties.

– Vi är mycket glada över samarbetet med Quartiers Properties. Det är ett super spännande projekt i ett område med stora utvecklingsmöjligheter, säger Erik Nissen Johansen, Stylt Trampoli.

Marknaden i Marbella fortsätter att utvecklas positivt och Quartiers Properties ser en stor potential i anläggningen, både med nuvarande detaljplan och med planerna framöver.

– Det känns glädjande att vi nu kommit en bra bit på vägen i vårt arbete och mot målet att skapa ett framgångsrikt koncept och en attraktiv mötesplats i Marbella, avslutar Katri Lind.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Katri Lind, verkställande direktör
E-post: katri.lind@quartiersproperties.se

Mangold är Bolagets Certified Adviser. Mangold nås på telefonnummer 08-503 015 50.

Taggar: