Quartiers Properties avser att byta namn till Boho Group

Styrelsen för Quartiers Properties AB (publ) ("Quartiers" eller "Bolaget") meddelar idag sin avsikt att byta bolagsnamn till Boho Group AB (publ) ("Boho Group"). Namnbytet görs för att reflektera Bolagets strategi att växa inom hotellsektorn, såväl som driftbolag som fastighetsbolag, och där konceptet och varumärket Boho Club är en grundpelare.

Under de senaste åren har Quartiers successivt övergått från att vara ett traditionellt fastighetsbolag till att bli ett företag med huvudverksamhet inom hotellfastigheter och drift. Bolagets strategi de kommande åren bygger på att växa fastighetsportföljen i symbios med driftverksamheten. Fokus kommer att ligga på projekt där konceptet Boho Club kan bidra med konkret värdeskapande även i fastighetsportföljen.

"Detta är ett kommunikativt viktigt steg för att tydliggöra våra ambitioner och skapa en ökad varumärkeskännedom, särskilt på den internationella marknaden. Våra hotell- och restauranggäster frågar oss frekvent om ägandebild och möjlighet att bli delägare i Boho Club. Med detta namnbyte gör vi kopplingen mellan verksamhet och aktie än tydligare och välkomnar på ett enklare sätt våra gäster att också investera i bolaget, kommenterar Andreas Bonnier, VD för Quartiers.

Andreas Bonnier, VD
E-post: andreas.bonnier@quartiersproperties.se
Telefon: +46 733 36 65 77
Hemsida: www.quartiersproperties.com

Quartiers Properties är ett fastighetsutvecklingsbolag i toppskiktet avseende design och kvalitet med verksamhet på den spanska solkusten. Bolaget grundades 2014.