Uppdatering: Quartiers tar steg mot utveckling av Centro Forestal Sueco med cirka 300 hotellrum på Golden Mile i Marbella

Quartiers Properties AB (publ) (”Quartiers” eller ”Bolaget”) tar ytterligare kliv framåt med vidareutveckling av sin hotellfastighet på prestigefulla Golden Mile. Genom att påbörja upphandling av ett ledande arkitektteam initieras nu nästa steg i förädlingen. Den färdigutvecklade fastigheten, belägen på en av solkustens och Spaniens främsta adresser för hotell, bedöms kunna inrymma cirka 300 hotellrum och det uppskattade värdet av det färdigutvecklade projektet bedöms uppgå till cirka 3 miljarder SEK.

Efter Bolagets pågående detaljplaneprocess som fick ett initialt godkännande av kommunstyrelsen i Marbella kommun i augusti 2023 väntas Quartiers samtliga fastigheter på Golden Mile erhålla upp emot 28 000 kvadratmeter byggrätter för utveckling av hotell. Därför har bolaget beslutat att utveckla fastigheten tillsammans med några av världens främsta hotellarkitekter och kommer inleda ett arbete för att rekrytera arbetsteamet under det första kvartalet. Valet av samarbetspartner kommer att spegla Bolagets strävan att skapa unika och högkvalitativa destinationer med gästen i centrum.

Bolaget har dessutom under de senaste månaderna uppvaktats av flera nationella och internationella aktörer och varumärken som visat intresse för Boho Clubs utvecklingspotential och Bolaget utvärderar därmed olika samarbetsformer som kan komma att stärka projekt.

”Boho Club har nu etablerat sig som en viktig hotellaktör i Marbella och har bland annat tilldelats priset som Spaniens bästa boutiquehotell samtidigt som vår restaurang även fått utmärkelsen ”Travellers Choice 2023” från TripAdvisor vilket innebär att restaurangen positionerat sig som en av de topp 10% restaurangerna i världen. Det i kombination med Boho Clubs stora utvecklingspotential stärker min tilltro i en spännande framtid med mycket värdeskapande,” kommenterar Quartiers ordförande Jörgen Cederholm.

Hemsida: www.quartiersproperties.com

Quartiers Properties är ett fastighetsutvecklingsbolag i toppskiktet avseende design och kvalitet med verksamhet på den spanska solkusten. Bolaget grundades 2014.