Quinyx lanserar Messenger Plus

Quinyx lanserar Messenger Plus, en helt ny version av chattverktyget Quinyx Messenger, som är särskilt utformad för personalen som jobbar på schema. Utöver funktionerna i Messenger Basic, som samlar allt kommunikation på ett ställe (så att medarbetarna slipper gå mellan olika appar), så syftar den nya versionen till att ytterligare effektivisera kommunikationen och värnar om integriteten.

Sedan den efterlängtade lanseringen i januari har Messenger Basic gjort det möjligt för medarbetarna på golvet att snabbt komma i kontakt med varandra och med sina chefer. Teamledare har haft möjlighet att starta olika gruppchattar och dela dokument. Chefer har noterat att medarbetare har varit mer benägna att be om hjälp än tidigare, sedan de började använda Quinyx Messenger.

Messenger Plus bygger vidare på denna grund och erbjuder en funktionsrik, prenumerationsbaserad lösning.

Viktiga funktioner i Messenger Plus:

Användardriven moderering: Användare kan flagga olämpliga meddelanden, vilket gör det möjligt för administratörer att moderera och vidta åtgärder som till exempel att radera meddelanden och stänga av användare.

Sömlös integration med Workforce Management: Användare kan snabbt skapa gruppchattar baserat på personalkategori, enhet och sektion, i stället för att manuellt behöva välja ett vilka användare de vill inkludera.

"Efter den framgångsrika lanseringen av Messenger Basic är vi glada att lansera Messenger Plus", säger Erik Fjellborg, VD på Quinyx. "Att underhålla kommunikationslistor och moderera meddelanden var de mest efterfrågade funktionerna från våra användare, så det känns kul att kunna inkludera dem i Messenger Plus. Vi hoppas att lösningen ska hjälpa våra kunder att ytterligare förbättra den interna kommunikationen."

Viktiga fördelar med Quinyx Messenger Plus inkluderar:

Direkta, riktade chattar: Direkta meddelanden eller gruppchattar som förbättrar gemenskapen och ökar medarbetarnas engagemang.

Enkel åtkomst och underhåll: Behåll samma åtkomst och behörigheter som i Quinyx befintliga struktur.

Användning av Quinyx-grupper: Sömlös integration med Quinyx Workforce Management-grupper för effektiv gruppkommunikation.

Användardriven moderering: Användare kan flagga olämpliga meddelanden så att administratörer kan vidta åtgärder

Quinyx är ledande inom AI-driven schemaläggning och gör det enkelt att optimera scheman, rapportera tid, budgetera, förutse behovet av personal och engagera medarbetarna. Quinyx hjälper över 1000 företag runt om i världen att minska personalkostnader och att öka effektiviteten – samtidigt som medarbetarna blir nöjdare. Quinyx sparar tid och pengar åt företag som McDonalds, Lindex, Espresso House, Boliden, Elgiganten, Coop Norrbotten & Arken Zoo. Quinyx har kontor i Sverige, Storbritannien, Finland, Tyskland, Norge, Danmark, USA, Australien och Nederländerna.