Order för 12 miljoner till Railcare Lining

Report this content

Under veckan har vi erhållit order på några av de offerter som vi lämnat under våren, detta till ett värde av ca 12 miljoner kronor. Dessa order är mot kunder på järnväg i Sverige och Norge, på vägsidan i Norrbotten och Västerbotten samt mot industrin.

Industrin är en ny kundgrupp som vi jobbat med för att hitta bra och effektiva lösningar för. I detta projekt så kommer vi att hjälpa till att renovera en råvattenledning där tidsplanen för utförande är endast 5 dygn i samband med ett servicestopp i industrin.

Utförande för dessa olika projekt ligger med start i slutet av juli och sedan är det produktion under det tredje kvartalet. För merparten av dessa order är Trafikverket slutkund.

-          Nu verkar det som att det lossnat inom ett flertal olika områden. Jag tycker att det mest positiva med dessa order är att det blivit ett genombrott på fler områden där vår metod kan betyda att trafik och produktion kan fortgå med minimala störningar, säger Roland Lindberg verksamhetsansvarig på Railcare Lining.

För ytterligare information kontakta:
Daniel Öholm, VD
Railcare Group AB