Railway Metrics and Dynamics öppnar nytt kontor

Railway Metrics and Dynamics (RMD) öppnar ett nytt kontor I Stockholm. Därmed flyttar bolaget sin teknikutvecklingsavdelning och sitt Machine Learning Lab från Kista till Sandhamnsgatan på Övre Gärdet.

RMD är inne i en stark utvecklingsfas. Lokalerna för teknikutveckling och Machine Learning i Kista räcker inte längre till, och därför flyttar verksamheten till nya adressen Sandhamnsgatan 63 A på Övre Gärdet.

I de nya lokalerna på 190 kvadratmeter får all den utrustning som behövs till produktutveckling plats. Det finns även bättre ytor till servrar för datalagring och beräkningar, stora arbetsytor för montering och testning av nya produkter samt inspirerande kontorsrum där nya idéer kan födas.

– Bolaget har helt rätt kompetenser på plats för att kunna fortsätta vara ledande inom digitaliseringen av järnvägen. Den nya lokalen erbjuder större ytor mer centralt, och ger personalen ännu bättre förutsättningar för innovation och nytänkande, säger Jan Lindqvist, VD för Railway Metrics and Dynamics.