Railway Metrics and Dynamics utser Elin Svanborg till ny CFO

Elin Svanborg utses till ny CFO för Railway Metrics and Dynamics. Hon tillträdder sin position den 18:e april och ersätter då Peter Rooslien, som fortsättningsvis kommer att ha en rådgivande roll.

Elin har flerårig erfarenhet från revisions- och redovisningsrbranschen. Hon har under de senaste åren arbetat för Railway Metrics and Dynamics som konsult – ett uppdrag som övergick i en fast anställning i november 2023.

– Vi är mycket glada för att Elin valde att komma till oss. Hon har en gedigen bakgrund och är det perfekta tillskottet för oss i den fas vi befinner oss i nu, säger VD Jan Lindqvist.

Elin Svanborg kommer närmast från Advice, en skattejuristbyrå i Stockholm där hon var delägare, auktoriserad redovisningskonsult och certifierad affärsrådgivare i dotterbolaget Advice Redovisning. Hon är examinerad redovisningsekonom från Iterum Education och har även utbildats vid Linnéuniversitetet i Växjö.