Anställda i Randviken köper optioner i bolaget med lösenpris 70,3 kr per aktie

VD och andra anställda i Randviken Fastigheter AB (publ) (“Randviken” eller “Bolaget”) har förvärvat köpoptioner i Bolaget i enlighet med det beslut om långsiktigt incitamentsprogram som togs på bolagsstämman den 4 juni 2021.

Totalt omfattar köpet 821 000 optioner och det individuella deltagandet varierar mellan 21 000 och 320 000 optioner. Varje teckningsoption ger rätten att teckna en ny aktie i Bolaget till teckningskursen 70,28 kronor.

Inlösen och teckning av aktier kan ske under två perioder; dels under två veckor från dagen för offentliggörande av delårsrapporten för perioden 1 juli – 30 september 2024, dock inte tidigare än den 1 oktober 2024 och inte senare än den 15 december 2024, dels under två veckor från dagen för offentliggörande av delårsrapporten för perioden 1 oktober – 31 december 2024, dock inte tidigare än den 1 januari 2025 och inte senare än den 15 mars 2025.

Denna information lämnades, genom verkställande direktören Gustaf Segerborgs försorg, för offentliggörande den 20 september 2021 kl. 09:25 CET.

Utöver Randvikens primära fokus på stabila och långsiktiga kassaflöden från uthyrning av bostäder och lokaler är Bolagets ambition att arbeta aktivt med intelligent teknik för att uppnå mer hållbara och energieffektiva fastigheter. Genom dotterbolaget Raybased PropTech AB erbjuds digitala tjänster för hållbar och lönsam fastighetsförvaltning.