Randviken Fastigheter AB (publ):s stämmokommuniké

Vid extra bolagsstämma i Randviken Fastigheter AB (publ) (”Randviken” eller ”Bolaget”) den 17 november 2021, som genomförts enbart genom poströstning med stöd av tillfälliga lagregler, fattades huvudsakligen nedan angivna beslut. Besluten som fattades var i enlighet med framlagda förslag, vilka beskrivs i detalj i stämmohandlingarna som finns tillgängliga på Bolagets webbplats.

Beslutades att bemyndiga styrelsen att fatta beslut om nyemission av aktier för att bland annat möjliggöra de förvärv som kommunicerats i pressmeddelande den 25 oktober 2021, i enlighet med nedan.

Stämman bemyndigade styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen och längst intill tiden för nästa årsstämma, besluta om att öka bolagets aktiekapital genom nyemission av högst 16 259 513 aktier, motsvarande 50 procent av antalet aktier i bolaget efter fullt utnyttjande av det emissionsbemyndigande som beslutades av extra bolagsstämma i bolaget den 4 juni 2021. Sådant emissionsbeslut ska kunna fattas med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt samt med eller utan bestämmelse om kvittning, apport, kontant betalning eller andra villkor.

Stockholm den 17 november 2021