Randviken Fastigheter AB’s dotterbolag Raybased skriver avtal med HSB Göteborg

Raybased Proptech AB har skrivit avtal med HSB Göteborg. Avtalet innebär att Raybased kommer att listas som kvalitetssäkrad leverantör i HSB Göteborgs inköpsportal, som vänder sig till HSB Göteborgs medlemsföreningar och till HSB Förvaltning. Samarbetsavtalet är löpande och är det första avtalet mellan parterna.

HSB Göteborgs inköpsportal når ut till drygt 300 bostadsrättsföreningar i Göteborgsområdet, vilket omfattar omkring 36 000 lägenheter. Portalens leverantörslista är indelad i olika områden vilket gör det enklare för föreningarna att hitta rätt leverantör för det aktuella behovet. Före avtalets ingång har HSB Göteborg genomfört en noggrann kvalitetsgranskning av Raybased Proptech AB.

Mitt HSB som är HSBs inköpsportal är en stor hjälp i föreningarnas upphandlingsarbete då de snabbt och enkelt kan hitta en kvalitetssäkrad leverantör, utan att själva behöva sondera marknaden. Vår listning på HSB Göteborgs inköpsportal gör det enkelt för bostadsrättsföreningar att komma i kontakt med Raybased. Vi vet att behoven av tjänster som sänker värmekostnaden samt av IMD – Individuell mätning och debitering av den enskilde föreningsmedlemmens förbrukning av t ex el och vatten är mycket stor. Besparingarna blir stora och investeringen återbetalar sig vanligen på ca 2 år. Nu ser vi fram emot ett givande samarbete för alla parter”, säger Christina Fredriksson, kundansvarig på Raybased.

Tanken med inköpsportalen Mitt HSB är att göra medlemmarnas boende enkelt och hållbart. Både i ett miljö- och ekonomiskt perspektiv. Raybaseds informationsplattform RB2Way kommer att lösa många av de utmaningar som medlemsföreningar har idag.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 juli 2021 kl. 16:00 CEST.

Om Randviken Fastigheter

Randviken är ett fastighetsbolag med affärsidé att förvärva, förvalta och förädla fastigheter inom olika segment och geografiska lägen.

Utöver Randvikens primära fokus på stabila och långsiktiga kassaflöden från uthyrning av bostäder och lokaler är Bolagets ambition att arbeta aktivt med intelligent teknik för att uppnå mer hållbara och energieffektiva fastigheter. Genom dotterbolaget Raybased Proptech erbjuds digitala tjänster för hållbar och lönsam fastighetsförvaltning.

För ytterligare information kontakta:

Gustaf Segerborg, VD                                      Jonas Almquist, VD Raybased Proptech AB
Telefon: +46 702 76 88 89                              Telefon: +46 705 58 38 88
gustaf.segerborg@randviken.se                      jonas.almquist@raybased.com

Om Raybased Proptech AB, dotterbolag till Randviken Fastigheter AB (publ.)
Raybased är ett svenskt PropTech-bolag som erbjuder trådlösa tjänster för hållbar och lönsam fastighetsförvaltning. Tjänsterna bygger på användarvänlighet, visualisering och ett öppet trådlöst nätverk för fastighetsautomation och datainhämtning. Mjukvaruplattformen RB2Way tillgängliggör data från fastigheten och från externa system direkt till fastighetsägarens olika system och applikationer. Raybaseds målsättning är att med digitaliserad fastighetsdrift öka lönsamheten, minska miljöpåverkan och förenkla vardagen för fastighetsägare.

www.raybased.com