GUIF tävlar mot RBU i el-hockey

Den 16 juni, i samband med Å-varvet i Eskilstuna, fortsätter RBU, Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar, sin el-hockeyturnering.

Tidigare har såväl IFK Göteborgs A-lag i fotboll, som Sävehofs A-lag i handboll utmanats. Nu är det alltså GUIFs herr- och damlag som antar utmaningen, ännu har inget av de etablerade lagen slagit RBU:s lag.
Turneringen startar kl 10.00. Förutom GUIF medverkar Eskilstunalaget Tuna Tanks och IFAH från Stockholm. Hittills leder Tuna Tanks turneringen.
Rullstolshockey-turneringen avslutas med final på Lilla DN-Galan den 15 augusti.
Turneringen är en del i RBU:s satsning på 2012 som ett Sportår och genomförs i samarbete med Thule Group. Syftet är att visa på aktiviteter och lyfta fram förebilder för våra medlemmar och också ge dem möjlighet att själv prova på. Efter turneringen blir det därför möjlighet för den som vill prova på att spela el-hockey.

Tid: 16 juni kl 10.00 – 17.00, OBS GUIF är på plats kl 10.00.

Plats: Stadsparken - Vasbergsgatans förlängning mot ån, Eskilstuna

För ytterligare information kontakta marknadsansvarig Peter Asplund, 076- 677 90 33.

Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar, RBU företräder familjer som har barn och unga med olika typer av rörelsehinder och i förbundet finns en rad olika diagnoser och diagnosgrupper, bland annat cerebral pares (cp), adhd, ryggmärgsbråck, hydrocefalus, medfödd benskörhet (oi), muskelsjukdomar, Prader-Willis syndrom, kortväxthet, plexus brachialis-skada och flerfunktionshinder. RBU arbetar för att förändra attityderna i samhället och skapa bättre förutsättningar för barn med funktionsnedsättning. Förbundet erbjuder medlemmarna stöd, gemenskap och information samtidigt som vi driver påverkansfrågor ur ett barn- och familjeperspektiv.