RBU byter generalsekreterare

Johan Alexander Lindman lämnar uppgiften som generalsekreterare för Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar (RBU) vid årsskiftet. Henrik Petrén, som sedan 2007 har varit anställd som förbundsjurist på RBU, blir tf generalsekreterare under tiden som RBU:s förbundsstyrelse genomför rekrytering av en ny generalsekreterare.

- Johan Alexander Lindman har gjort en fantastisk insats för RBU. Från att ha gått igenom ett ekonomiskt stålbad 2005 är organisationen idag stabil och väl fungerande. Johan har en stor del i detta och vi önskar honom all lycka när han nu väljer att ta sig an nya utmaningar, säger Agnetha Vikenger, förbundsordförande i RBU.

För mer information kontakta Agnetha Vikenger, förbundsordförande RBU, telefon 070-664 46 85.

Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar, RBU företräder familjer som har barn och unga med olika typer av rörelsehinder, bland annat cerebral pares (cp), ryggmärgsbråck, och muskelsjukdomar. RBU arbetar för att förändra attityderna i samhället och skapa bättre förutsättningar för barn med funktionsnedsättning.  Läs mer på www.rbu.se