En kväll om socialt entreprenörskap

Den 27 april bjuder Playing for Change in till en kväll om socialt entreprenörskap.  Cristina Stenbeck, styrelseordförande, berättar om varför Kinnevikgruppen satsar på att hjälpa sociala entreprenörer och Sara Damber, verksamhetschef, berättar om arbetet med att hitta och stödja sociala entreprenörer i Sverige och i Ghana.

Kinnevikgruppen kommer under de närmaste åren intensifiera sin satsning på socialt entreprenörskap genom stiftelsen Playing for Change. Under våren har Playing for Change valt ut sju sociala entreprenörer – två i Sverige och fem i Ghana – som får stöd för att utveckla innovationer för ett bättre samhälle. Stödet består av lönefinansiering och coachning från Kinnevikgruppens medarbetare.

Den 27:e april arrangeras en kväll med fokus på socialt entreprenörskap och hur företag kan investera i social förändring och sociala innovationer. Bland de talare som medverkar under kvällen finns:

• Cristina Stenbeck, styrelseordförande Kinnevik och stiftelsen Playing for Change.
  • Sara Damber, verksamhetschef, Playing for Change.
  • Charlotte Petri-Gornitzka, generaldirektör, SIDA.
  • Caroline Casey, social entreprenör från Irland som har fått företag att börja anställa personer med funktionshinder.

Tid: onsdag 27 april 18:30-20:00.

Plats: Spegelsalen, Grand Hotel, Stockholm.

Värdar för konferensen är Playing for Change, Sida, Mötesplatsen för social innovation och samhällsentreprenörskap och Ashoka.

För information och anmälan:

Åsa Hofmann, PR-chef, Playing for Change

070-762 97 00, asa.hofmann@playingforchange.se