Kinneviksfären letar nya idéer för barn

Alla som har en idé som kan förändra och förbättra världen för barn har nu möjligheten att få hjälp med att förverkliga den. Playing for Change söker fler sociala entreprenörer som under 1-3 år erbjuds lön så väl som experthjälp för att utveckla sin idé. Sista anmälningsdagen är 12 januari och de utvalda sociala entreprenörerna presenteras i mars nästa år.

Playing for Change har de senaste åren gett stöd till sjutton sociala entreprenörer som tillsammans bidragit till att göra livet bättre för hundratusentals barn och unga. Bland de verksamheter som Playing for Change stödjer finns allt från nya sätt att lära ungdomar matematik till att stötta föräldrar med mulliga barn.

- Jag är helt övertygad om att det finns många personer runt om i Sverige som har idéer som skulle kunna göra livet lite bättre för barn och unga om de bara fick chansen. Playing for Change erbjuder nu den chansen och jag hoppas verkligen att alla social entreprenörer där ute skickar in sina idéer till oss, säger Sara Damber, vd Playing for Change.

Med begreppet social entreprenör menas en person som har en affärsidé eller kärnverksamhet som syftar till att lösa ett socialt problem. De sociala entreprenörerna som väljs ut av Playing for Change kommer under 1-3 år få lön för att utveckla sin idé vidare men även professionell coaching av Kinnevik-bolagens skarpaste hjärnor.

- Playing for Change handlar om att kombinera affärsmässighet med viljan att lösa sociala problem. De personer vi söker ska vara starka, engagerade och kreativa individer som har orken och viljan att arbeta hårt för att förverkliga sina idéer, fortsätter Sara Damber,

För ytterligare information om Playing for Change och de sociala entreprenörerna som valts ut tidigare år: www.playingforchange.se

Anmälan av sin idé görs här: http://playingforchange.se/sv/ansok/

För ytterligare information:
Sara Damber, vd Playing for Change, 070-762 00 28, sara.damber@playingforchange.se

Åsa Hofmann, press-ansvarig Playing for Change, 070-762 97 00, asa.hofmann@playingforchange.se

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Playing for Change är en ideell stiftelse, grundad av Kinnevik, som stödjer sociala entreprenörer som gör livet bättre för barn och unga. Genom lönefinansiering och rådgivning från näringslivet bygger vi hållbara verksamheter som leder till social förändring.