Nicklas Wallberg ny Sverigechef för Reach for Change

Nicklas Wallberg blir ny Sverigechef för Reach for Change. Nicklas kommer från rollen som vd på Social entrepreneurship Forum (SE Forum). Nicklas har en lång bakgrund av att arbeta med socialt entreprenörskap och driva frågan om social innovation både internationellt och nationellt.

Nicklas Wallberg har i över 10 år arbetat inom socialt entreprenörskap-sektorn både i Sverige och internationellt genom School for Social Entrepreneurs i Australien och nu senast som vd för Social entrepreneurship Forum (SE Forum). Utöver det sitter Nicklas i Fryshusets Institutet för sociala effekters Advisory Board samt är grundare av den musikburna organisationen Tram Sessions i Melbourne.

– Jag ser fram emot att utveckla Reach for Changes verksamhet i Sverige men lika viktigt hela ekosystemet för sociala entreprenörer. Sverige står inför flera utmaningar där jag är övertygad om att socialt entreprenörskap är en del av lösningen, säger Nicklas Wallberg Sverigechef.

Genom att aktivt arbeta för att skala sociala innovationer vill Reach for Change främja ekosystemet i nära samarbete med den sociala sektorn, näringslivet och den offentliga sektorn. Organisationen har ett starkt fokus på att bidra till FN:s globala hållbarhetsmål där nummer 17, Partnership for the goals är ett av de främsta.

– Nicklas har en gedigen kompetens inom sektorn och av att arbeta med socialt entreprenörskap i allt från Australien till Afrika och Sverige. Med Nicklas vid rodret för verksamheten i Sverige vill vi satsa på att öka kunskapsöverföringen, både inom vår egen sektor för att stärka den som helhet, men även till andra sektorer i samhället. Nicklas har många spännande infallsvinklar och vi är väldigt glada över att han nu börjar hos oss, säger Sofia Breitholtz, VD Reach for Change.

Camilla Hallgren
Communications Manager Sverige
camilla.hallgren@reachforchange.org
+46 737 69 34 98

Reach for Change är en internationell ideell organisation. Genom sektorsöverskridande partnerskap hittar, utvecklar och skalar vi sociala innovationer som bidrar till att göra livet bättre för barn. Vår core-produkt är stödprogram för sociala entreprenörer.