Samarbetet mellan Reach for Change och Tele2 förlängs

Sedan 2010 har Reach for Change samarbetat med Tele2. Under våren har ett utvecklingsarbete pågått för att ta samarbetet till nästa nivå och nu förlängs det i ytterligare tre år till 2025.

Erik Wottrich, Hållbarhetschef Tele2, Sofia Breitholtz, VD Reach for Change

I över tio år har Tele2 stöttat Reach for Changes arbete med att skapa en bättre värld för barn och unga genom socialt entreprenörskap. Tillsammans har organisationerna genomfört specifika projekt i Sverige, till exempel för nyanlända och ensamkommande barn och unga. Under våren har samarbetet utvecklats och växlat upp, bland annat genom att Tele2 erbjuder uppkoppling och en möjlighet för deras medarbetare att under arbetstid ge stöd till de sociala entreprenörerna som ingår i Reach for Changes inkubatorprogram. Det är nu bestämt att partnerskapet fortsätter i ytterligare tre år till.

- För att lösa många av de utmaningar vi står inför som samhälle idag behöver vi samarbeta mellan sektorer. Förändring tar tid och långsiktighet är helt avgörande. Sedan 2010 har vi jobbat tillsammans med Tele2 och vi är glada att vårt partnerskap fortsätter. Att få möjligheten att kroka arm med en så inflytelserik och kunnig aktör inom hållbarhet är värdefullt för vårt arbete med att skapa en bättre värld för barn och unga, säger Sofia Breitholtz, VD för Reach for Change.

Samarbetet ligger i linje med mål 17 i FNs Globala Mål som fokuserar på vikten av att genom olika former av partnerskap bidra till en hållbar utveckling.

- Vårt engagemang för samhällsfrågor och att stötta betydelsefulla aktörer i civilsamhället är en viktig del av vårt hållbarhetsarbete. Reach for Change är en inspirerande organisation som har skapat impact för mer än 4 miljoner barn och unga världen över. Jag är stolt över att Tele2 fortsätter det givande samarbetet med Reach for Change och ser fram emot det gemensamma värdeskapande som vi kommer att kunna uppnå inom ramen för partnerskapet, säger Erik Wottrich, Hållbarhetschef på Tele2.

Julia Rex, PR and Communications Manager Sverige
+46 73 926 04 93, julia.rex@reachforchange.org

Reach for Change är en global organisation som stöttar lokala sociala entreprenörer i att utveckla sina lösningar som gör livet bättre för barn och unga. Reach for Change har sedan 2010 stöttat över 1200 sociala entreprenörer i 18 länder, som i sin tur har påverkat över 4,3 miljoner barn.

Om Tele2
Tele2s vision är att vara den smartaste operatören i världen och skapa förutsättningar för ett samhälle med obegränsade möjligheter. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2021 omsatte bolaget 27 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.