Real Advokatbyrå expanderar – rekryterar Julia Westling

Nu förstärker Real Advokatbyrå teamet ytterligare genom en senior nyckelvärvning. Julia Westling tillträder rollen som Counsel och kommer närmast från Åklagarmyndigheten. Dessförinnan har hon varit verksam vid Mannheimer Swartling Advokatbyrå i Stockholm.

Real Advokatbyrå är en advokatbyrå med huvudsaklig inriktning mot fastighetstransaktioner, hyresrätt och bolagsrätt. Sedan starten 2012 har Real biträtt välrenommerade klienter i transaktioner till ett värde av över 100 miljarder kronor.

Real stärker nu teamet genom rekryteringen av Julia Westling. Julia kommer, utöver sina kunskaper inom hyresrätt och kommersiella fastighetstransaktioner, tillföra senior kompetens inom tvistlösning inom fastighetsrätt.

Julia Westling kommer närmast från arbete som åklagare och har dessförinnan arbetat inom fastighetsgruppen på Mannheimer Swartling Advokatbyrå i Stockholm. Julias titel hos Real kommer vara ”Counsel”.

– Vi är mycket glada över att ha lyckats rekrytera Julia och att i dessa utmanande tider kunna stärka vårt team ytterligare. Det känns fantastiskt att vi kan locka en så senior och skicklig jurist tillbaka till rådgivarrollen. Denna rekrytering är ännu ett steg mot vår långsiktiga målsättning att vara Sveriges erkänt bästa advokatbyrå inom kommersiell fastighetsrätt, säger Mikael Laag, Partner på Real Advokatbyrå.

I och med Julias inträde blir Real ett av Stockholms största team inom fastighets-M&A med totalt 17 jurister. Detta rustar advokatbyrån ytterligare inför att biträda såväl existerande som nya klienter i transaktioner, projekt och affärsjuridiska frågor.

– Tiden på Åklagarmyndigheten har varit mycket lärorik och spännande. Jag har dock saknat fastighetsjuridiken och rådgivarrollen och att arbeta på Real känns som rätt nästa steg för mig. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta utveckla Reals verksamhet och bidra till förvekligandet av byråns högt ställda målsättningar, säger Julia Westling, Counsel på Real Advokatbyrå.