Real Advokatbyrå rådgav NREP vid förvärv av ett nytt bostadskvarter

Real rådgav NREP vid förvärv av 211 bostäder i området Bollmoraberg i centrala Tyresö. NREP fortsätter därmed att växa inom bostadssektorn och redan under nästa år kommer de första hyresgästerna att flytta in i fastigheterna, som NREP kommer att äga och förvalta långsiktigt.

De 211 byggstartade hyresrätterna förvärvades från Vasaparken BOAB. Första inflyttning är planerad redan till nästa år och projektet ska vara färdigställt i mars 2024.

Projektet är både miljömässigt och socialt hållbart, där byggnaderna uppfyller kraven för Miljöbyggnad Silver och gestaltningen är särskilt påkostad. Innovativa och gröna mobilitetslösningar erbjuds genom bilpool och cykelpool, samt en co-working och caféyta i bottenplan som finns tillgänglig för de boende.

NREP, grundat 2005, är en ledande nordisk fastighetsinvesterare med fokus på defensiva värdeskapande investeringsstrategier i utvalda segment av den nordiska fastighetsmarknaden. NREP har flera gånger rankats som världens mest konsekvent presterande fastighetsinvesterare och förvaltar totalt 5,8 miljoner kvadratmeter i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Polen. Idag har NREP drygt 500 anställda. Bland investerarna finns några av världens största pensionsfonder, försäkringsbolag och kapitalförvaltare, vilka i sin tur tryggar framtiden för miljontals pensionärer och förmånstagare.

Byråns team inkluderade främst Partner Daniel Jönsson och Tom Hofset samt Associates Johan Asklund och Dione Shabo.