Real har återigen utsetts till Gasellföretag

Real Advokatbyrå har blivit utsedda till Gasellföretag, en utmärkelse som varje år delas ut av tidningen Dagens Industri. Det är andra gången som Real belönas med utmärkelsen.

Genom Gasellundersökningen rankar Di Gasell varje år Sveriges mest framgångsrika företag. Syftet är att stödja och uppmuntra svenskt näringsliv och företagare som vågar satsa för att växa. Nu har Real Advokatbyrå för andra gången utsetts till Gasellföretag, något som gläder företagets grundare och partners, Mikael Laag och Daniel Jönsson.

– Vi är hedrade över att återigen ha blivit utsedda till Gasellföretag. Jag är väldigt tacksam för det stöd våra klienter dagligen visar oss, säger Mikael Laag.

– Vi ser byrån och byråns utveckling som något som aldrig blir färdigt utan det är en ständigt pågående process. Vi tänker långsiktigt i allt vi gör och har lyckats skapa en arbetsplats med hög trivsel, något vi är väldigt stolta över, säger Daniel Jönsson.

För att utses till Gasellföretag måste företaget uppfylla ett antal högt ställda kriterier. Mindre än en procent av Sveriges aktiebolag uppfyller kraven för att få kallas Gasellföretag.

Gasellkriterierna är följande:

• En nettoomsättning som överstiger 10 miljoner kronor, enligt den senaste årsredovisningen.
  • Minst tio anställda, enligt den senaste årsredovisningen.
  • Minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret i den fyraåriga undersökningsperioden.
  • Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren.
  • Ett positivt samlat rörelseresultat för de fyra senaste räkenskapsåren.
  • I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner.
  • Sunda finanser.