• Real Advokatbyrå/

Real rådgav Infrahubs, med Catella som partner, vid försäljning av en fastighet i Vaggeryds kommun utanför centrala Jönköping

På fastigheten har Infrahubs uppfört en lagerbyggnad om 45 700 kvm som är till fullo uthyrd till Husqvarna AB (publ) sedan den stod färdigställd i slutet av 2022. Genesta står nu som ny ägare till fastigheten och det är inte första gången Infrahubs överlåter fastigheter till Genesta – sommaren 2022 försåldes två logistikfastigheter i Ljungby respektive Örebro till samma köpare.

”Det har varit särskilt roligt att få vara delaktig i en större transaktion som inte tappat tempo trots en skakig transaktionsmarknad i övrigt. Vi på Real är glada över fortsatt förtroende som juridiska rådgivare till Infrahubs och vill gratulera både köpare och säljare till en lyckad affär, säger Daniel Jönsson, partner på Real Advokatbyrå.”

Infrahubs grundades i juni 2020 när Catella och e-handelsbolaget Royal Designs tidigare ägare gick ihop och startade bolaget. För att möta den svenska marknadens behov fokuserar Infrahubs på hållbara lösningar och automatiserade logistikfastigheter.