Real rådgav Nrep vid förvärv av Clarion Hotel Stockholm

Bildkälla: Aspelin Ramm Fastigheter

Real rådgav Nrep vid förvärv av Clarion Hotel Stockholm på Södermalm från Aspelin Ramm Fastigheter.

Hotellet rymmer 532 rum fördelat på 23 700 kvadratmeter och innehåller mötes- och konferensrum, flera barer och restauranger, en SPA-avdelning och ett gym. Hotellet är till fullo uthyrt till Strawberry, en av Nordens största hotelloperatörer, under ett längre hyresavtal.

Hotellbyggnaden, belägen vid Skanstull, erbjuder hotellgäster från hela världen närhet till Södermalm och centrala Stockholm, samt bl.a. Avicii Arena, Fotografiska, Slakthusområdet och 3Arena. Den moderna och välskötta hotellbyggnaden har en stark hållbarhetsprofil med BREEAM-certifieringen ”Very Good”, med goda möjligheter att uppnå BREEAM ”Excellent”.

Nrep, grundat 2005, är en ledande fastighetsinvesterare och en del av investeringsplattformen Urban Partners. Med ett holistiskt och långsiktigt tillvägagångssätt investerar Nrep i utvalda fastighetssegment i Norden och norra Europa med tyngdpunkt inom bostäder, logistik, samhällsfastigheter och kontor. Nrep har flera gånger rankats som världens mest konsekvent presterande fastighetsinvesterare. Nrep förvaltar totalt 8 miljoner kvadratmeter i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Polen och Tyskland med fler än 400 anställda över hela Europa. Bland investerarna finns några av världens största pensionsfonder, försäkringsbolag och kapitalförvaltare, vilka i sin tur tryggar framtiden för miljontals pensionärer och förmånstagare.

Real Advokatbyrå är en av Sveriges främsta experter på kommersiell fastighetsrätt och fastighetstransaktioner. Med vår långa erfarenhet och kompetens lägger vi en stabil och trygg grund för våra klienters affärer. Våra uppdrag innefattar fastighetstransaktioner, kommersiell hyresrätt, entreprenader och utvecklingsprojekt samt bolagsrätt.