Real rådgav Sunna Group vid utvecklingen av en av Sveriges största solcellsparker i Gislaved

Solcellspark

Real rådgav Sunna Group vid utvecklingen av deras nya solcellspark, Solparken Skogsmusen, som kommer att bli en av Sveriges största solcellsparker med en beräknad produktionskapacitet som motsvarar årsförbrukningen av hushållsel för mer än 3000 villor. Byggnationen av solcellsparken kommer att starta under 2023 och parken förväntas stå klar i slutet av året.

Sunna Group grundades i juni 2021 med ambitionen att öka mängden solel i energisystemet genom att utveckla, äga och förvalta storskalig solkraft i Norden. Tillsammans med långsiktiga kapitalpartners är Sunna Group en hållbar aktör på den svenska energimarknaden. Sunna Group ökar tillgången till grön, lokalt producerad solel vilket möjliggör snabbare regional etablering och expansion av företag, samt stöd till elektrifieringen av samhället i stort.

Byråns team inkluderade främst Partner Tom Hofset samt Associate Dione Shabo.