Förändring av det totala antalet aktier och röster i Recipharm AB (publ)

Antalet aktier i Recipharm AB (publ) (”Recipharm”) uppgår per den 29 maj 2020 till 72 300 679 aktier, fördelat på 15 222 858 aktier av serie A, 57 077 821 aktier av serie B. Det totala antalet röster i Recipharm uppgår per den 29 maj 2020 till 209 306 401.

Ökningen av antalet aktier och röster i Recipharm är föranledd av den riktade nyemissionen om 4 524 886 aktier av serie B som tillförde Recipharm cirka 500 miljoner SEK före emissionskostnader.

För ytterligare information, vänligen besök www.recipharm.com eller kontakta:

Thomas Eldered, CEO, ir@recipharm.com, telephone: 08 602 52 10

Denna information offentliggörs enligt 4 kap. 9 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 maj 2020 kl. 08:00 CET.

Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har nära 9 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, farmaceutisk produktutveckling samt utveckling och tillverkning av medel för läkemedelsadministration. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 11 miljarder kronor per år och har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på Nasdaq Stockholm.

För mer information besök företagets webbplats www.recipharm.com.