Inbjudan till presentation av Recipharms delårsrapport för det andra kvartalet 2020

Recipharm AB publicerar delårsrapporten för det andra kvartalet 2020 den 27 juli kl. 07:45.

Med anledning av detta bjuder företaget in till en webbkonferens (på engelska) för investerare, analytiker och media den 27 juli kl. 10:00 där VD Thomas Eldered och CFO Tobias Hägglöv presenterar och kommenterar rapporten samt svarar på frågor.

Rapporten kommer att finnas tillgänglig på www.recipharm.com/sv/investor-relations  från kl. 07:45 samma dag och presentationen från konferensen kommer att laddas upp under dagen den 27 juli.

Presentationen kan följas direkt via telefon och hemsidan, eller i efterhand via samma länk.

Klicka på denna länk för att delta i webbkonferensen.

Frågor kan ställas genom att ringa nedan telefonnummer under själva webbkonferensen. Önskar man inte ställa frågor via telefon räcker det med att logga in via länken ovan.

Från Sverige: +46 8 566 426 51
Från Frankrike: + 33 170 750 711
Från Indien: +91 227 127 96 10
Från Israel: +972 372 076 79

Från Italien: +39 023 601 38 21
Från Portugal: +351 210 609 105
Från Spanien: +34 935 472 900
Från Storbritannien: +44 333 300 08 04
Från Tyskland: +49 691 380 34 30
Från USA: +1 631 913 14 22

För mer information, vänligen kontakta:
ir@recipharm.com, telefon: 08 602 52 00

Om RecipharmRecipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har nära 9,000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, farmaceutisk produktutveckling samt utveckling och tillverkning av medel för läkemedelsadministration. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 11 miljarder kronor per år och har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com.