Recipharm gör strategisk rekrytering i Storbritannien och Irland

Recipharm, ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) investerar i sin verksamhet i Storbritannien och Irland genom att utse Shabbir Mostafa till Business Director. Shabbirs ansvar blir att driva försäljningen av Recipharms tillverkningstjänster med fokus på kunder i Storbritannien och Irland.

I en kommentar till utnämningen säger, Kenth Berg, Vice President Business Management: ”Storbritannien och Irland fortsätter att vara en viktig marknad för Recipharm nu när vi förstärker vår lokala närvaro på olika håll i Europa. Vår vision är att bli erkända som läkemedelsbranschens bästa leverantör av utvecklings- och tillverkningstjänster, och för att kunna realisera den visionen lägger vi fokus på att rekrytera de allra bästa medarbetarna.”

Kenth Berg fortsätter: ”När koncernen nu fortsätter att växa med vår decentraliserade verksamhet, är vi i hög grad beroende av att ha duktiga personer på nyckelbefattningar. Vi anser att Shabbir, med sina omfattande kunskaper om läkemedelsbranschen i Storbritannien och Irland, är det perfekta tillskottet till organisationen och är säkra på att han kommer att vidareutveckla vår verksamhet på denna viktiga marknad.”

Shabbir har en doktorsexamen i farmaci och arbetade senast på Aesica Pharmaceuticals som Business Development Director med globalt ansvar för utvecklings- och tillverkningstjänster. Under sin femtonåriga yrkesbana har han också arbetat på PCI Pharma Services, Gattefossé, Patheon och IVAX Pharmaceuticals.

Shabbir säger själv i en kommentar: ”Recipharm har ett högt anseende som en ledande aktör i läkemedelssektorn och är en CDMO som fortsätter att förstärka sin närvaro och erbjudande globalt. Koncernen befinner sig nu i ett spännande skede, Recipharm fokuserar på att förenkla leveranskedjan på uppdrag av läkemedelsföretag över hela världen. Jag ser fram emot att bidra till utvecklingen genom att stödja våra kunder i Storbritannien och Irland.”

Kenth Berg, VP Business Management, kenth.berg@recipharm.com, 08 6025 216

För mediaförfrågningar kontakta Lindsay Baldry på ramarketing: lindsay@ramarketingpr.com,
+44 (0)191 222 1242, www.ramarketingpr.com, Twitter: @ramarketingpr, Facebook: /ramarketingpr, Linkedin: /ramarketing

Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 5 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, samt farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 5,3 miljarder kronor och har utvecklings- och tillverknings­anläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på Nasdaq Stockholm.

För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com

Kenth Berg, Vice President Business Management
Shabbir Mostafa, Business Director, Storbritannien och Irland