Recipharms finanschef lämnar bolaget

Recipharm AB tillkännager idag att Björn Westberg har meddelat sin uppsägning från tjänsten som finanschef (CFO).

“Vi är besvikna att förlora Björn och vill gärna tacka honom för hans viktiga bidrag till företaget under de senaste 10 åren. Han har varit en stark ledare och bidragit med ovärderlig kompetens” säger Thomas Eldered, Recipharms VD och koncernchef.

Björn Westberg kommer att arbeta under sin avtalade uppsägningstid och stannar på posten som CFO fram till dess att bokslutskommunikén är publicerad, den 23 februari 2017.

Processen för att rekrytera en efterträdare har inletts.

För ytterligare information, vänligen besök www.recipharm.com eller kontakta:
Thomas Eldered, VD, thomas.eldered@recipharm.com, telefon: +46 8 602 52 10

Denna information är sådan information som Recipharm AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 19 december 2016 kl. 11.00 CET.

Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 3 500 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, samt farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 5,0 miljarder kronor och har utvecklings- och tillverknings­anläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på Nasdaq Stockholm.

Adress Lagervägen 7, 136 50 Jordbro, Sverige, Telefon 46 8 602 52 00, Fax 46 8 81 87 03

Vi är besvikna att förlora Björn och vill gärna tacka honom för hans viktiga bidrag till företaget under de senaste 10 åren. Han har varit en stark ledare och bidragit med ovärderlig kompetens.
Thomas Eldered, Recipharms VD och koncernchef