• Regus/

Tillväxt i ett turbulent årtionde - berättelser av entreprenörerna själva

Hur når man tillväxt och framgång på en alltmer turbulent marknad? Vilka framgångsfaktorer ligger bakom företag som bildats och vuxit till sig en global aktör under 2000-talet.

Nu finns unika tips från framgångsrika entreprenörer världen över samlade i en enda bok. Läs Spotifys grundare Daniel Eks synsätt på hur man når framgång och tillväxt under 2010-talet. Boken är en sammanfattning av 2000-talets största företagares tankar om entreprenörskap, tillväxt och vilka som är deras främsta framgångsfaktorer i skapandet av ett globalt företag med hög tillväxt.

E-boken "Growth in a Difficult Decade" går bakom kulisserna hos dagens framgångsrika unga företag och delar med sig av insikter från världens alla fyra hörn och entreprenörer, i syfte att ge vägledning i skapandet av morgondagens innovativa företag. Ämnena som entreprenörerna berör i boken varierar stort och kommer från erfarenheter spritt över hela jordklotet och representerar alla branscher som detaljhandel, medicinska innovationer, mjukvaror, online och mycket mer. Detta gör att det finns nyttigt innehåll för alla typer av läsare. Oavsett var man befinner sig geografiskt eller i karriären, finns handfasta tips på hur man uppnår tillväxt med sitt företag i ett turbulent årtionde.

Det pratas ofta om att entreprenöriellt företagande och anda är den enskilt viktigaste faktorn för ett företag att gå från låg tillväxt till en ökad tillväxt. Denna anda återfinns inte bara bland nystartade företag, utan bland kreativa och drivna människor i mer etablerade företag, stora som små. Lösningen för att omvända ett företag med låg tillväxt ligger inte i kostnadsbesparingar, det är istället personer med entreprenörsanda är lösningen och som skapar ett värde där det tidigare inte fanns något.

Visst, kan det andra decenniet av 20-talet med en ökad företagsamhet och positiv entreprenörsanda skapa hållbar tillväxt för 2020 och därefter. Så vilka är inte bäst lämpade att ge råd och dela med sig av sina erfarenheter och synsätt än entreprenörerna som skapat något av ingenting, som ändrat spelreglerna och höjt målen för innovativt företagande under det senaste årtiondet.

E-boken "Growth in a Difficult Decade" släpps 1 april och kommer finnas på itunes, Amazon, Regus.com m.fl. Bakom boken står Regus och alla intäkter går till Röda Korset.

Regus är världens största leverantör av innovativa kontorslösningar. Regus erbjuder allt från fullt utrustade kontor till professionella mötesrum, business lounges samt videokonferensverktyg. Regus erbjuder ett nytt sätt att arbeta på, vare sig det är hemifrån eller från kontoret. Företag som Google, GlaxoSmithKline och Nokia, samt tusentals små och medelstora växande företag, drar nytta av att outsourca sina kontor och arbetsplatser till Regus. Över 1 000 000 kunder använder Regus kontor dagligen. Regus finns på totalt 1 200 platser i 550 städer och 95 länder. Detta gör det möjligt för kunder och företag att arbeta var som helst, när som helst och hur som helst. För mer information, se www.regus.se

Taggar: