Styrelseledamot lämnar styrelsen på egen begäran

Styrelseledamoten Anna Törner har idag på egen begäran lämnat styrelsen i Respiratorius AB (publ). Bakgrunden till Annas beslut är personliga skäl.

”Anna har inom sina specialområden varit viktig för bolagets utveckling och jag är tacksam för samarbetet genom åren. Jag respekterar hennes beslut att i förtid lämna styrelsen”, säger Johan Drott, vd för Respiratorius AB (publ).

”Jag vill på styrelsens vägar rikta ett tack till Anna för hennes insatser i styrelsen och önska henne ett stort lycka till med framtida åtaganden”, säger Karin Wehlin, styrelseordförande för Respiratorius AB (publ).

Enligt bolagets bolagsordning ska styrelsen bestå av lägst tre och högst tio ledamöter. Efter att Anna Törner lämnar styrelsen består den av tre ledamöter. Därmed uppfylls bolagsordningens krav, och styrelsen är fortsatt beslutsför.

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 april 2024.

Respiratorius AB (publ) utvecklar kandidater till nya effektiva läkemedel för behandling av aggressivt lymfom. Bolagets affärsidé är att utveckla kandidater till nya läkemedel baserade på patentsökta substanser, som i prekliniska studier visat överlägsna resultat jämfört med det som i dag betraktas som standardbehandling. För mera information om Respiratorius, besök www.respiratorius.com.