Pantamera bjuder på en hållbar ursäkt till alla tomtar

Det finns alltid behov av en riktigt bra och trovärdig ursäkt för den som ska ut och tomta på julafton. Att gå ut och köpa tidningen får i år konkurrens, när Pantamera bjuder på julens mest hållbara ursäkt. Låt tomten gå och panta

– Vi tycker att det är dags för en ny tomteursäkt. En färsk undersökning visar att över 96 procent av landets befolkning pantar sina burkar och flaskor. Bara under december månad pantas det mer än 140 miljoner burkar och PET-flaskor. Att gå och panta borde vara ett trovärdigt sätt att ”lura barnen” på julafton, säger Katarina Lundell, kommunikationschef på Pantamera/Returpack.

Hållbara jultraditioner
För att inspirera fler tomtar att gå och panta på julafton lanserar Pantamera en reklamfilm på temat som just nu rullar i TV, på bio och i digitala kanaler.

– Dessutom kan det vara en bra tidpunkt att samla ihop panten när jullunchen är avdukad. En pantande tomte kanske också kan inspirera till lite mer hållbara traditioner, säger Katarina Lundell.

Se filmen här: https://www.youtube.com/watch?v=FIqzNrbSyJs&feature=youtu.be

Katarina Lundell, kommunikationschef Pantamera/Returpack

Sara Barthelson Riismark, kommunikatör Pantamera/Returpack
sara.riismark@returpack.se