• Returpack/

Pressinbjudan: Elever på Långbrottsskolan tar hem förstapriset i nationell miljötävling

Elever på Långbrottsskolan tar hem förstapriset i nationell miljötävling

Eleverna i klass 3B på Långbrottsskolan i Åtvidaberg har vunnit förstapris i Returpacks skoltävling Pantresan. Det är nu femte året i rad som Pantresan anordnas och hittills har fler än 30 000 skolelever deltagit.

Förstapriset är en klassresa till Kolmordens djurpark och ett studiebesök i Returpacks fabrik i Norrköping. Än så länge känner eleverna inte till att de vunnit, det offentliggörs först på tisdag klockan 10.00 då Returpacks marknadschef, Katarina Lundell, besöker Långbrottsskolan. I samband med det är ni välkomna att delta, fotografera och ställa frågor.

När: Tisdagen den 18 maj klockan 10.00 Plats: Långbrottsskolan, Sunnebovägen 15, 597 50 Åtvidaberg

Vi ber er särskilt uppmärksamma att barnen ännu inte känner till att de vunnit.

För mer information kontakta: Katarina Lundell, marknadschef AB Svenska Returpack Tel: 011-19 19 82 Mobil: 0705-64 53 75 katarina.lundell@returpack.se www.pantamera.nu

Kristina Liljegren, lärare Långbrottsskolan Tel: 070-5914839 Kristina.Liljegren@atvidaberg.se

Returpack ansvarar för pantsystemet av burkar och återvinningsbara plastflaskor i Sverige – ett system i världsklass. Företaget informerar om pantsystemet, administrerar ekonomin och samordnar återtagningen av pantförpackningar. Huvudkontoret, liksom fabriken där burkar och flaskor samlas, ligger i Norrköping. Returpack ägs till 50% av Sveriges Bryggerier AB, till 25% av Svensk Dagligvaruhandel och till 25% av Livsmedelshandlareförbundet (SSLF) www.returpack.se www.pantamera.nu/