Lilla Baren, Riche presenterar sommarklubbar 2016

Report this content

Lilla Baren visar under sommarmånaderna upp ett axplock av det som vi bokar resten av säsongen, det är den eklektiska blandningen som gör sommarklubbarna värda att besöka, varje kväll blir en ny version av Lilla Baren. Sebastian Woolgar och Marcus "Mackan" Lindström ansvarar för Lilla barens utvalda musik alla kvällar, hela sommaren (11 juni till 20 augusti). Det är 10 klubbar som huserar kvällstid tisdag till lördag.

NOT OF THIS WORLD tisdagar (14/6, 28/6, 12/7, 26/7, 9/8)
Mackan Lindström bjuder varje gång in en noga utvald gäst att dela sin musikpåse med. Räkna med dansanta Disco 12:or, stökiga 7:or och flummiga album. Variationen på musiken är väldigt stor alltifrån 60-tal till 2010-tal.

Nybohov Jaz Klub onsdagar (15/6, 29/6, 13/7, 27/7, 10/8)
Innan Nybohovsberget bebyggdes på 50-talet så var det en populär samlingsplats med tillhörande danslokal. Nybohov Jaz Klub drömmer sig under fem onsdagar i sommar tillbaka till detta protodiskotek. 100% varm musik. Nybohov Jaz Klub kurateras av Tom Lagerman, som till vardags bor i Nybohov, producerar elektronisk musik under namnet ”Mount Liberation Unlimited”, spelar skivor under namnet ”Tender T”.

KLUBB DÖD torsdagar (16/6, 30/6, 14/7, 28/7, 11/8)
Stockholmsbaserade KLUBB DÖD har sedan 2013 arrangerat hundratals konserter och klubbar på ställen såsom The Liffey, Nalen, Debaser och Göta Källare. KLUBB DÖD har en säregen nisch med förkärlek till 80-talets postpunk. GOTH // DARK WAVE // COLD WAVE // POST PUNK // DEATHROCK // SYNTH NEW WAVE // MINIMAL WAVE // OLD SCHOOL EBM // OBSCURE 80s

Bomber! fredagar (17/6, 1/7, 15/7, 29/7 & 12/8)
Bomber! är ett Stockholmsbaserat managementbolag som grundades av Chili Bendt 2016. Denna sommar kommer hon att bjuda in sina favorit-djs, musiker och vänner till Riche Lilla Baren för att förtrolla er med sina hårda beats och obskyr rock´n roll som ingen annan besitter.

SANTA SALSA lördagar (18/6, 2/7, 16/7, 30/7, 13/8)
Michell och Maikel som till vardags spelar i bandet Sudakistan brukar ibland arrangera sin klubb Santa Salsa som nu ska hålla hus i Lilla Baren på Riche i sommar. Musiken kommer sväva fram från den mest industriella världen i Tyskland till de släpiga rytmerna från cumbia. Det ”mesta är tillåtet” är en policy kör vi. Våra gäster kommer få ta del av våra samlingar och med röst eller instrument även ta del av den.

BLÅ LAGUN tisdagar (21/6, 5/7, 19/7, 2/8, 16/8)
I en sommarbris fördes de samman. Deras blå kulör skiftade ständigt nyans och reflekterade alla regnbågens färger i en strid ström som rann genom magiska platser och gränslösa rymder för att sedan förvandla miljoner små droppar till en stor sjö av den djupaste blå färg. Denna sjö som döptes till Blå Lagun blev en evig källa för inspiration och visdom åt det sökande folket.
Sixten Ström och Mattias Bergqvist bjuder på en personlig blandning av mjuk rock, solskenspop & drömmig elektronika. Så kom in och behåll värmen i din solkyssta själ när mörkret faller!

FUNZONE onsdagar (22/6, 6/7, 20/7, 3/8, 17/8)

Sam (Samo Dj) är musikproducent och driver skivbolaget Born Free. Under sommaren kommer han bjuda in diverse vänner från olika håll i staden. Från unga pigga förmågor till sura gamla rävar.
Det blir somrigt och rätt mycket nutida musik, samt val av film vi kan projicera passande till kvällens gäst, ibland kanske klassisk Cyberpunk-manga andra gånger Herzog epos.

Kiss My Ass Club torsdagar ( 23/6, 7/7, 21/7, 4/8, 18/8 )

Ebba Dolores och Julia Sahlström från GBG-baserade skivbolaget Woah Dad! återvänder varannan torsdag hem till Stockholm för att värva nya medlemmar till the all for fun ­Kiss My Ass Club!
Kort sagt kommer vi bjuda på våra favoriter av heavy blues/psych/progg/freakbeat och alla dess olika avarter som springer omkring i 2016s djupa genredjungel. Det kommer bli glammig dirt, svajig groove, rökigt stök och en happy güüd time!

All is love and love is all.

This Is Lit fredagar (24/6, 8/7, 22/7, 5/8, 19/8)

David och Sebastian Dahlgren är bröder, och även musikproducenter båda två. De har fördjupat sig i den amerikanska hip-hop scenen. Tillsammans kommer de att spela sina feta favorit-hiphop&rnb-låtar!

BIG EYED BEANS FROM VENUS lördagar (11/6, 9/7, 23/7, 6/8, 20/8)
Skattjägaren och den inre rymdfararen Sofia Issadounene bjuder in till en musikalisk resa varannan lördag under sommaren.  Det kan bli svettigt, hjärtsvart, stökigt, exotisk och svävande – endast tillfället avgör – för att tillsammans med er explodera i en dansant ritual. BIG EYED BEANS FROM VENUS heter läran och templet Lilla Baren.

Full info om varje klubb finns på Lilla Barens hemsida; Lilla Baren

för mer info kontakta;